Bílkovin pro vegetariány
Úvod » Zdraví » Stravování » Vegetariánská strava » Bílkoviny pro vegetariány nejlepší zdroje. 10 TOP bílkovin rostlinného původu

Bílkoviny pro vegetariány nejlepší zdroje. 10 TOP bílkovin rostlinného původu

Publikovano v: Hubnutí, Jídlo a pití, Stravování, Vegetariánská strava, Zdraví 0 |
Čas na čtení: 6 minuty
pošli přátelům

Bílkoviny pro vegetariány víme jaké jsou nejhodnotnější zdroje bílkovin pro vegetariánskou stravu. Jednou z výzev, které mnoho vegetariánů čelí, je začlenění dostatečného množství bílkovin do stravy bez masných výrobků. 

A protože bílkoviny pro vegetariány jsou nedílnou součástí naší stravy vegetariánů. Pomáhají opravovat a budovat naši svalovou tkáň, udržovat energii, udržují vás plnější déle a pomáhají s řadou dalších biologických funkcí. Je důležité zajistit, abychom každý den přijímali dostatek bílkovin.

Bílkovin pro vegetariány kolik bílkovin potřebujete?

Přední dietolog vysvětluje, že pro každého je to jiné, protože se počítá na základě vaší aktuální hmotnosti. Chcete-li vypočítat potřebné množství bílkovin, měli byste konzumovat asi 0,8 až 1 gram bílkovin denně na kilogram hmotnosti, kterou vážíte. 

Bílkoviny pro vegetariány doporučené zdroje

Cizrna

Bílkoviny pro vegetariány Cizrna
Cizrna obsahuje mírné množství kalorií a několik vitamínů a minerálů 

Bílkoviny pro vegetariány snad každý odborník na stravování doporučuje cizrnu, známou také jako fazole garbanzo. Je velmi univerzální, s vysokým obsahem vlákniny a velmi sytá. Můžete si je vychutnávat jako hummus, hvězdu jídla nebo pyré a připravovat různé omáčky. Jeden šálek cizrny má 14,5 gramů bílkovin a 12,5 gramů vlákniny.

Čočka

Bílkoviny pro vegetariány: Čočka
Čočka je bohatým zdrojem vlákniny, kyseliny listové a draslíku

Jeden z nejoblíbenějších rostlinných zdrojů bílkovin pro vegetariány má neuvěřitelně vysoký obsah vlákniny a některých dalších klíčových živin, jako je folát. Jen jeden šálek čočky obsahuje 14 gramů vlákniny a 17 gramů bílkovin.

Organický tempeh

Bílkoviny pro vegetariány
Je také dobrým zdrojem bílkovin, riboflavinu, hořčíku, fosforu a mědi

Tempech a tofu, jsou skvělým způsobem, jak získat rostlinné bílkoviny pro vegetariány, i když se doporučuje vyhnout se vysoce zpracovaným formám sóji. Zejména tofu a tempeh mohou mít další zdravotní výhody. Protože prospěšné bakterie z fermentačního procesu pomáhají podporovat vstřebávání živin a stravitelnost sóji. Je velmi univerzální a lze jej použít různými způsoby jako náhradu masa v mnoha tradičních pokrmech, přičemž 6 plátků tempehu má 11 gramů bílkovin.

Bílkoviny pro vegetariány – Organická edamame

Organická edamame
Fazole Edamame jsou přirozeně bez lepku a mají nízký obsah kalorií

Tato drobná sója obsahuje silné množství bílkovin 17 g na šálek a 8 gramů tuku. Můžete ji jíst samotnou, nebo je přidat do své oblíbené praženice. Voda a vláknina ze zeleniny, bílkovin a tuků vám pomohou udržet sytost.

Organické tofu

Organické tofu
Tofu má nízký obsah kalorií, ale vysoký obsah bílkovin a tuků

Spolu s tempehem je tofu považováno za náhradu masa pro vegetariány, známé také jako fazolový tvaroh, je vyrobeno ze sraženého sojového mléka a je k dispozici v různých strukturách a pevnosti. Je velmi syté a štíhlé, s asi 10 gramy bílkovin na půl šálku.

Černé fazole

Bílkoviny pro vegetariány: Černé fazole
Stejně jako mnoho jiných fazolí jsou černé fazole skvělým zdrojem vlákniny, bílkovin a kyseliny listové

Jeden šálek černé fazole obsahuje asi 15 gramů bílkovin a 15 gramů vlákniny. Tyto báječné luštěniny jsou velmi univerzální. Jsou například výborné s hubami. Opravdu zajímavý a vydatný je hamburger s černými fazolemi,.

Bílkoviny pro vegetariány – Spirulina

Spirulina
Toto jídlo má velmi nízký obsah cholesterolu.

Tento modrozelený prášek z řas je ve skutečnosti superpotravina se spoustou výživových a zdravotních výhod. Oblíbený způsob, jak začlenit spirulinu do vaší rostlinné stravy, je přidat do smoothie s bobulemi a neslazeným mandlovým mlékem. 

Bílkoviny pro vegetariány – Vlašské ořechy

Vlašské ořechy
Tyto ořechy jsou bohaté na omega-3 tuky a obsahují vyšší množství antioxidantů

Ve srovnání s jinými luštěninami mají vlašské ořechy celkově méně bílkovin. Jsou stále jedním z oblíbených zdrojů bílkovin na rostlinné bázi, hlavně proto, že mají velký význam, pokud jde o antioxidanty. 30g vlašských ořechů asi 14 polovin má 4 gramy bílkovin. Také mají některé opravdu dobré llátky pro vaše srdce zdravé tuky, včetně omega-3 mastných kyselin.

Vlašské ořechy byly studovány z hlediska jejich přínosů pro zdraví srdce (včetně přínosů pro vysoký krevní tlak), metabolického syndromu a cukrovky typu 2 a protinádorových přínosů.

Arašídy

Arašídy
Arašídy jsou obzvláště dobrým zdrojem zdravých tuků, bílkovin a vlákniny

Fanoušci arašídového másla se budou radovat, že arašídy jsou favoritem dosažení vašich rostlinných proteinových cílů. Pro ty z nás, kteří jíte arašídy, je to skvělý zdroj rostlinných bílkovin. Dvě polévkové lžíce arašídů obsahují 8 gramů bílkovin a jsou nabité prospěšnými živinami, včetně mononenasycených tuků, vitaminu E, niacinu, folátu. a manganu.

Seitane

Seitane
Kalorie, sacharidy, tuky, bílkoviny, vláknina, cholesterol 

Dalším zdrojem bílkovin pro vegetariány, který získává na popularitě náhražky masa, je koření a pšeničný lepek. Výsledek? Náhražka masa zabalená v bílkovinách, kterou Rissetto říká, je vynikající, volba, která nezachová hodně vody, jak to dělá fazole.

Rádi Vás poznáváme!

Přihlaste se k odběru úžasného obsahu do své doručené pošty.

My nespamujeme! Další informace najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

close

Hezký den 👋
Rádi Vás poznáváme!

Přihlaste se k odběru úžasného obsahu do své doručené pošty.

My nespamujeme! Další informace najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Vyhledat aktualizace COVID -19

Veškeré údaje a statistiky vycházejí z veřejně dostupných ověřených a autoritativních zdrojů. Údaje jsou aktuální v době zveřejnění. Některé informace tady mohou být časem zastaralé. Ověřené zdroje: Tiskové zprávy, Twitter. Obrázky: Pixabay

pošli přátelům

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..