Úvod » Zdraví » Duševní zdraví » Burn-out totálně vyhoření a znegovaní pomoc při vyhoření je zde

Burn-out totálně vyhoření a znegovaní pomoc při vyhoření je zde

|
Čas na čtení: 13 minuty

Burn- out totálně vyhoření a je to tady pokud máte neustálý stres, cítíte se bezmocní, rozčarovaní a úplně vyčerpaní, můžete být na cestě k vyhoření. Naučte se, co můžete udělat, abyste znovu získali rovnováhu a znovu se cítili pozitivní a motivovaní.

Co je syndrom vyhoření?

Co je syndrom vyhoření?
Co je syndrom vyhoření? Jednoduše to nedáváte. Řešení je snadné

Burnout je stav emočního, fyzického a duševního vyčerpání způsobeného nadměrným a dlouhodobým stresem . Dochází k tomu, že se cítíte ochromeni, emocionálně vyčerpaní a neschopní vyhovět neustálým požadavkům, která na Vás klade běžný život.

Jak stres stále přetrvává, začnete ztrácet zájem a motivaci, která vás vedla k tomu, aby jste v pohodě a v klidu zvládali běžné pracovní, společenské a rodinné povinnosti.

Vyhoření snižuje produktivitu a snižuje vaši energii, takže se cítíte stále bezmocní, beznadějní, cyničtí a rozzlobení. Nakonec se možná budete cítit, že už nemáte co světu dát a budete totálně znegovaní.

Negativní účinky syndromu vyhoření se šíří do všech oblastí života. Včetně vašeho domova, práce a sociálního života. Vyhoření může také způsobit dlouhodobé změny ve vašem těle, které vás činí náchylnými k nemocem, jako je nachlazení a chřipka. Vzhledem k jeho mnoha důsledkům je důležité řešit syndrom vyhoření okamžitě.

Burn- out totálně vyhoření – Jste na cestě k vyhoření?

Je s největší pravděpodobností možné, že jste nablízku vyhoření pokud na sobě pozorujte:

  1. Každý den je pro Vás špatný den.
  2. Zájem o práci nebo domácí život vypadá jako úplná ztráta energie.
  3. Jste pořád vyčerpaní.
  4. Většina vašeho dne je věnována úkolům, které považujete za bezvýznamné, nudné nebo zcela otravné.
  5. Máte pocit, že Vše, co uděláte nikam nevede a nic nepřináší

Burn- out totálně vyhoření – Příznaky a příznaky vyhoření

detoxikace organismus
Detoxikace a očista organismu

Efektivně!

Pro efektivnější detoxikaci nejčastěji volíme přípravky přírodního původu. Stejně tak můžeme důvěřovat detoxikačním čajům, pročišťujícím potravinám. Komplexní sortiment, návody a doporučení..

Většina z nás má dny, kdy se cítíme bezmocní, přetíženi nebo neocenění. Když ráno vstáváte z postele vyžaduje to od Vás extrémní námahu. Pokud se však po většinu času během dne budete cítit unaveně a bez zájmu, můžete být vyhořelí.

Vyhoření je postupný proces. Nestane se přes noc, plíží se pomalu, ale s jistotou. Známky a příznaky jsou zpočátku jemné, ale postupem času se zhoršují. Představte si rané příznaky jako varovné signály, že je něco špatně a je to třeba řešit. Pokud věnujete pozornost a aktivně snižujete stres, můžete zabránit závažným poruchám. Pokud je ignorujete, nakonec vyhoříte.

Fyzické příznaky a příznaky syndromu vyhoření

  • Cítíte se unavený a vyčerpaný po většinu dne
  • Časté bolesti hlavy nebo bolesti svalů
  • Změna chuti k jídlu nebo poruchy spánku
  • Snížená imunita, časté nemoci

Burn- out totálně vyhoření – Emoční příznaky a příznaky syndromu vyhoření

  • Chutě k selhání a pochybnosti
  • Cítíte se bezmocný, uvězněný a poražený
  • Odloučení, pocit osamění ve světě
  • Ztráta motivace
  • Stále více cynický a znegovaný
  • Snížená spokojenost a pocit neúspěchu

Chování a příznaky syndromu vyhoření

  • Odstoupení od odpovědnosti
  • Izolace od ostatních
  • Odkládání, vše trvat déle, než se věci stihnou, nebo vůbec
  • Přejídání pití alkoholu jako prostředek vypořádání se
  • Přenášení frustrace na ostatní
  • Flákání práce nedodržování pracovní doby

Rozdíl mezi stresem a syndromem vyhoření

Vyhoření může být výsledkem nestálého stresu, ale není to stejné jako příliš mnoho stresu. Stres, z velké části, zahrnuje příliš mnoho tlaků, které od vás vyžadují fyzicky a psychicky příliš mnoho. Stresovaní lidé si však stále dokážou představit, že pokud budou mít vše pod kontrolou, budou se cítit lépe.

Vyhoření je jiné náročnější, znamená cítit se prázdně a psychicky vyčerpaný, bez motivace a mimo. Lidé, kteří zažívají syndrom vyhoření, často nevidí žádnou naději na pozitivní změnu své situace. 

Burn- out totálně vyhoření – Příčiny vyhoření

Vyhoření často pramení z vaší práce. Ale každý, kdo se cítí přepracovaný a podhodnocený, je ohrožen syndromem vyhoření, od pracovitého administrativního pracovníka, který roky neměl dovolenou, až po mrzutou matku, která se starala o děti, práci v domácnosti a stárnoucí rodiče .

Vyhoření však není způsobeno pouze stresující prací nebo příliš mnoha povinnostmi. Další faktory přispívají k vyhoření, včetně vašeho životního stylu a osobnostních rysů. Ve skutečnosti to, co děláte a jak se díváte na svět, může hrát stejně velkou roli při vyvolávání ohromného stresu.

Pracovní příčiny vyhoření

  1. Pocit, že máte malou nebo žádnou kontrolu nad svou prací
  2. Nedostatek uznání nebo odměny za dobrou práci
  3. Nejasné nebo příliš náročné očekávání zaměstnání
  4. Děláte práci, která je monotónní
  5. Práce v chaotickém nebo náročném prostředí

Příčiny vyhoření v životním stylu

  1. Pracujete příliš mnoho, aniž byste měli dost času na socializaci nebo relaxaci
  2. Nedostatek přátel asociálního kontaktu
  3. Převzetí příliš mnoha odpovědností bez dostatečné pomoci druhých
  4. Nedostatek spánku

K vyhoření mohou přispět osobnostní rysy

  1. Perfekcionistické tendence alias nic není nikdy dost dobré
  2. Pesimistický pohled na sebe a na svět
  3. Potřeba mít kontrolu; neochota delegovat věci na ostatní
  4. Vysoce výkonná osobnost typu všechno zvládnu sám

Burn- out – Je čas jednat

Ať už rozpoznáte varovné příznaky hrozícího vyhoření nebo už jste za hranicí zlomu, pokusit se potlačit vyčerpání a pokračovat tak, jak jste byli, způsobí pouze další emoční a fyzické poškození. Nyní je čas pozastavit a změnit směr učením, jak můžete pomoci překonat syndrom vyhoření a znovu se cítit zdravě a pozitivně.

Sledujte varovné signály vyhoření

Poraďte se se svým psychologem

Budujte svoji odolnost vůči stresu tím, že se budete starat o své fyzické a emoční zdraví

Burn- out – Obraťte se na jiné lidi

Když jste vyhoření, problémy se zdají nepřekonatelné, všechno vypadá bezútěšně. Je obtížné shromáždit energii, o kterou se musíte starat. Ale máte mnohem větší kontrolu nad stresem, než si myslíte. Existují pozitivní kroky, které můžete podniknout, abyste se vypořádali s drtivým stresem a dostali svůj život zpět do rovnováhy. Jedním z nejúčinnějších je oslovit přátelé, svěřit se a popovídat si o svých pocitech.

Sociální kontakt je protijedem přírody na stres. Mluvení tváří v tvář s dobrým posluchačem je jedním z nejrychlejších způsobů, jak uklidnit nervový systém a zmírnit stres. Osoba, se kterou mluvíte, nemusí být schopna opravit vaše stresory, stačí když bude dobrý posluchač.

Burn- out totálně vyhoření – Oslovte ty, kteří jsou vám nejblíže

jako je váš partner, rodina a přátelé. Otevření se vás nezbaví přátel. Ve skutečnosti bude většina přátel a blízkých polichocena, že jim tolik důvěřujete. To jen posílí vaše přátelství. Snažte se nemyslet na to, co způsobilo Vaše vyhoření, a čas, který strávíte s blízkými se snažte být pozitivní a zábavný.

Buďte společensky aktivní se svými spolupracovníky



Rozvíjení přátelství s lidmi, se kterými pracujete, vám může pomoci dostat vás z vyhoření. Když si například uděláte přestávku, místo toho, abyste svou pozornost soustředili na svůj chytrý telefon, zkuste zapojit své kolegy. Nebo naplánujte společenské akce po práci.

Omezte kontakt s negativními lidmi

Setkání s lidmi kteří Vás negují a nedělají nic jiného, ​​než si stěžují, pouze přetáhne vaši náladu zpátky. Pokud musíte pracovat s negativní osobou, zkuste omezit dobu, kterou spolu strávíte.

jak se z vyhoření dostat – Síla dávání

Být nápomocný ostatním přináší nesmírné potěšení a může výrazně snížit stres a rozšířit váš společenský okruh.



I když je důležité nepřijímat příliš mnoho, když čelíte ohromujícímu stresu, pomáhat ostatním nemusí vyžadovat mnoho času a úsilí. Dokonce i malé věci, jako je laskavé slovo nebo přátelský úsměv, vám pomohou cítit se lépe a pomáhají snižovat stres jak pro vás, tak pro druhou osobu.

Přeměňte způsob, jakým se díváte na práci

Ať už máte práci, která vás fyzicky vyčerpává, nebo práci, která je monotónní a nenaplňující, nejúčinnějším způsobem, jak bojovat proti vyhoření, je místo tuto práci opustit a najít si job, které máte rádi a bude Vás bavit – to, že to nejde jsou jen Vaše výmluvy. 

Zkuste najít novou hodnotu ve své práci

Zaměřte se na aspekty práce, které vás baví, i když je to jen chatování se svými spolupracovníky při obědě. Změna přístupu k práci vám může pomoci získat pocit smyslu a kontroly.

Burn- out – Najděte rovnováhu ve svém životě

Pokud svou práci nenávidíte, hledejte smysl a spokojenost jinde ve svém životě. Ve své rodině, přátelích, koníčcích. Zaměřte se na části vašeho života, která vám přináší radost.

Burn- out – Udělejte si přátele v práci

Silné vazby na pracovišti mohou pomoci snížit jednotvárnost a potlačit účinky vyhoření. Setkání s přáteli, kteří si během dne mohou povídat a žertovat, vám může pomoci zbavit se stresu z nenaplnění nebo náročné práce, zlepšit výkon vaší práce nebo vás jednoduše přenést přes těžký den.

jak se z vyhoření dostat – Vzít si volno

jak se z vyhoření dostat
jak se z vyhoření dostat? Užívejte si volno.

Pokud se syndrom vyhoření jeví jako nevyhnutelný, zkuste celou práci přerušit. Jděte na dovolenou, požádejte o dočasné volno, cokoli, co vás zbaví povinnosti být v práci. Využijte volný čas k dobití baterií.

Přehodnocení Vašich priorit

Vyhoření je nepopiratelné znamení, že něco důležitého ve vašem životě nefunguje. Udělejte si čas na přemýšlení o svých nadějích, cílech a snech. Nezanedbáváte něco, co je pro vás opravdu důležité? To může být příležitost znovu objevit, co vás opravdu těší, zpomalit a dát si čas na odpočinek, přemýšlení a uzdravení.

Burn- out totálně vyhoření – Stanovte hranice

Nepřekračujte se. Naučte se, jak říci „ne“ požadavkům ve vaší době. Pokud vám to připadá obtížné, připomeňte si, že když řeknete „ne“, můžete říct „ano“ závazkům, které chcete učinit.

Udělejte si denní odpočinek od technologie

Nastavte čas každý den, kdy se zcela odpojíte. Odložte notebook,  vypněte telefon a zastavte kontrolu e-mailu. Vy pněte TV a jděte třeba do parku nebo se jen tak poflakujte po městě.

Vyživujte svou kreativní stránku

Kreativita je silný protijed na vyhoření. Vyzkoušejte něco nového, zahajte zábavný projekt nebo pokračujte v oblíbeném koníčku. Vyberte si činnosti, které nemají nic společného s prací nebo s tím co způsobuje váš stres.

Najděte si čas k odpočinku

Burn-out totálně vyhoření odpočinek
Burn-out totálně vyhoření udělejte si čas na relax

Relaxační techniky,  jako je jóga, meditace a hluboké dýchání, aktivují relaxační reakci těla, stav klidu, který je opakem stresové reakce.

jak se z vyhoření dostatSpánek je velmi důležitý

Pocit únavy může zhoršit vyhoření tím, že způsobí, že budete myslet iracionálně. Udržujte se v pohodě ve stresových situacích tím,  že získáte dobrý noční spánek .

Burn- out totálně vyhoření – Zvyšte svou schopnost zůstat na úkolu

Pokud máte potíže tito tipy mohou pomoci zabránit nebo překonat syndrom vyhoření.

  • Naučte se, jak snížit stres v danou chvíli.
  • Zvládněte nepříjemné myšlenky a pocity.
  • Motivujte se k podniknutí kroků, které mohou zmírnit stres a syndrom vyhoření.
  • Zlepšete své vztahy v práci i doma.
  • Znovuobjevte radost a svůj význam díky nimž jsou práce a život užitečné.
  • Zvyšte své celkové zdraví a štěstí.

Jak se z vyhoření dostat – Udělejte z cvičení prioritu

I když to může být poslední věc, kterou byste chtěli dělat, když jste vyhoření, cvičení je silným protijedem proti stresu a vyhoření . Je to také něco, co můžete udělat hned teď, abyste si zvýšili náladu.

Zaměřte se na cvičení po dobu 30 minut nebo více za den nebo rozdělte na krátké 10 minutové aktivity. 10 minut chůze Vám může zlepšit vaši náladu na dvě hodiny.

Rytmické cvičení, ve kterém pohybujete pažemi i nohama, je nesmírně účinným způsobem, jak zvýšit náladu, zvýšit energii, zaostřit mysl a uvolnit tělo. Vyzkoušejte chůzi, běh, silový trénink, plavání, bojová umění nebo dokonce tanec.

Podpořte zdravou stravou svou náladu a energii

To, co vložíte do svého těla, může mít obrovský dopad na vaši náladu a úroveň energie po celý den. Přečtěte si článek vědomé stravovaní budete se divit jak je jednoduché a účinné.

syndrom vyhoření – Minimalizujte cukr a rafinované sacharidy

Můžete toužit po sladkém občerstvení nebo příjemných jídlech, jako jsou těstoviny nebo hranolky, ale tato  jídla s vysokým obsahem uhlohydrátů rychle vedou ke zhroucení nálady a energie.

Snižte vysoký příjem potravin, které mohou nepříznivě ovlivnit vaši náladu

 ,Jako je kofein, transtuky a potraviny s chemickými konzervačními látkami. Nejzet bílou mouku a výrobky z ní.

Jezte více omega-3 mastných kyselin, abyste zvýšili náladu


Nejlepší zdroje jsou mastné ryby (losos, sledě, makrely, ančovičky, sardinky), mořské řasy, lněné semínko a vlašské ořechy.

Syndrom vyhoření – Vyhněte se nikotinu

Kouření, když se cítíte stresovaní, se může zdát uklidňující, ale nikotin je silný stimulant, který vede k vyšším, nikoli nižším úrovním úzkosti.

Syndrom vyhoření – Pijte alkohol s mírou

Alkohol dočasně snižuje strach, ale příliš mnoho může způsobit úzkost, protože se ztrácí.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..