FB SEO jak ho zlepšit v roce 2024 – Optimalizace pro vyhledávače funguje i pro sociální média a stačí vědět, co dělat, abyste dosáhli potřebných výsledků. Zpočátku to může znít zmateně, ale já vás tímto tématem provedu, pokryju základy a efektivní postupy pro optimalizaci vaší stránky na Facebooku.
S růstem SNS (služeb sociálních sítí) roste také počet podniků, které se snaží propagovat na takových platformách. Facebook je největší platforma sociálních médií s 2,94 miliardami aktivních uživatelů měsíčně. Mezi mnoha firmami, které se pohybují online, je náročné vyniknout, pokud nepoužíváte osvědčené postupy pro SEO na Facebooku.

Co je Facebook SEO?
Začněme definicí SEO kolem, které se rotrhl pytel s odborníky, kteří nevědí zhola nic, ale narazíte na ně na každém kroku. Slibují zázraky jako první příčky ve vyhledávání za týden a to skoro bez práce a investic. Další věcí jsou pochybné stránky bez žádné hodnoty, které Vám “ spočítají SEO hodnocení způsobem nesmyslným.
FB SEO definice (základní)
Optimalizace pro vyhledávače (tu definici nemám rád ) neboli SEO zvyšuje příchozí provoz a jeho kvalitu prostřednictvím strategie zahrnující používání klíčových slov, vytváření odkazů, zlepšování uživatelské přívětivosti atd. Taková optimalizace je především o zlepšení vaší organické online viditelnosti.
SEO definice FB stránky (základní)
Facebook SEO je strategie optimalizace vaší FB stránky. V tomto scénáři je vaše stránka podobná webové stránce a vytvoříte plán, jak zvýšit její viditelnost, aby ji navštívilo více lidí a dozvědělo se o vaší firmě nebo osobě. Praktiky fungují jak pro interní vyhledávání FB, tak pro vyhledávače.
Nejlepší způsoby, jak zlepšit SEO pro Facebook v roce 2023
Jaké postupy tedy platí pro Facebook SEO? Jak zviditelnit svou stránku organicky bez investic do placených reklam? Zde je devět prvků vaší budoucí strategie, které budou fungovat v roce 2023.
1: Klíčová slova jsou pro Facebook SEO důležitá
Použití správných klíčových slov zvyšuje vaše šance, že skončíte výše na stránce s výsledky vyhledávání. Takže první věc, kterou je třeba udělat při optimalizaci stránky na Facebooku, je výzkum klíčových slov. Dotazy, které nakonec použijete, musí dokonale popisovat vaši firmu a být konkrétní.
Chcete-li získat představu o tom, co potřebujete, můžete se spolehnout na staré dobré Vyhledávání Google. Tento přístup se používá pouze k získání obecné představy o tom, co lidé vyhledávají v souvislosti s Vaším tematem. Samozřejmě potřebujete také sofistikovanější praxi zahrnující pokročilý SEO software nebojte se zadarmo není. K dispozici je řada nástrojů, které nabízí v základní verzi zdarma hodně ořezané nástroje, které Vám ukáží základy statistik.
Obecně platí jedno pravidlo přenechte to co neumíte profesionálům a svůj čas věnujte tomo co umíte.
Jedním z takových nástrojů je nástroj pro tvorbu klíčových slov SE Ranking , který vám pomůže najít nejrelevantnější klíčová slova a zlepšit s nimi vaše Facebook SEO.
Na intuitivním řídicím panelu uvidíte návrhy pro výchozí dotaz, který jste prozkoumali, nízkoobjemové možnosti a data o nich. SE Ranking má rozsáhlou celosvětovou databázi a snadno použitelné nástroje SEO vhodné pro začátečníky.
Při sestavování vynikajícího seznamu relevantních klíčových slov se ujistěte, že:
1. Neplňte svou stránku pouze klíčovými slovy. To na první pohled nevypadá dobře a nevytváří důvěru.
2. Klíčová slova používejte moudře ve všech následujících částech stránky:
- Titulek
- O nás
- Popis stránky
- Popisky k fotkám
- Poznámky
- Aktualizace atd.
Je lepší přirozeně použít 1-2 klíčová slova v příspěvku, než přeplňovat popisek podobnými slovy, která nedávají smysl. Návštěvník je zmatený stejně tak jako robot, který stránku prochází. To má za následek, že oba dva utečou a už se k Vám nevrátí:)
Proč to pomáhá SEO pro Facebook? Algoritmus vyhledávání robot přiřadí vaši stránku a její obsah k dotazům, které lidé používají při surfování ve vyhledávačích nebo na Facebooku, což přitáhne organickou návštěvnost.
2: Vložte základní informace o čem je Vaše stránky na Facebooku
Poskytněte návštěvníkům základní informace o vaší firmě. Obsahuje vše, co potřebují vědět, aby se mohli rozhodnout, zda jsou jen kolemjdoucí, nebo je vaše společnost právě to, co hledali.

Chcete-li oslovit cílové publikum, přidejte následující aktuální informace:
- NAP (jméno, adresa, telefonní číslo)
- Úřední hodiny
- Webová stránka atd.
Nezapomeňte na stránce zanechat adresu svého sídla, protože to pomůže, abyste byli společností Google považováni za spolehlivé.
Tip pro profesionály: Použití zkracovače adres URL pro odkaz na váš web vám pomůže sledovat, jak dobře si vaše stránka na Facebooku vede, pokud jde o kliknutí na webové stránky a konverze. Všechna data o vašem publiku, která můžete sledovat, jsou cenná, pokud to děláte eticky. Udělejme z toho tedy další zásadní prvek vaši stránky na Facebooku.
Proč to pomáhá SEO pro Facebook? Na svou stránku byste měli lidi nejen přitáhnout, ale také je tam udržet. Jasná NAP a další podstatná data přímo v sekci O nás nebo o mě vám zde ukázka odkaz na stránku o mě usnadní navigaci na stránce a pochopíte, o čem je vaše společnost.
3: FB SEO – Použijte vlastní záložky, abyste vynikli
Přizpůsobte si karty tak, aby návštěvníkům zobrazovaly ty nejlepší informace a obsah, které představují vaši značku. Usnadněte si navigaci na stránce přidáním karet, jako jsou:
- Příspěvky
- videa
- Fotky
- Recenze
- Společenství
- Podcasty atd.
Upřednostňujte je a pravidelně je aktualizujte z informačních a zábavních důvodů. Nezapomeňte také odstranit záložky, které nepotřebujete. V první řadě vytvářejí nepořádek. Kromě toho návštěva stránky a zobrazení některých prázdných karet není příliš příjemné.
Proč to pomáhá SEO pro Facebook? Protože je důležité udržet si návštěvníky, snadnou navigaci. Jak jsem psal výše SEO je o mnoha faktorech a bezproblémový uživatelský dojem je jeden ze zásadních. Díky tomu nebude návštěvník zmatený kam se to dostal a rád zůstane na vaší přehledné stránce, seznámí se s vaší značkou a vybere si ji před konkurencí. A o to tady jde!
4: Využijte chatboty Facebook Messenger využívající umělou inteligenci
Kromě klíčových slov Facebook SEO a správně vyplněného životopisu firmy, stránky atp přispěje k uživatelskému zážitku i další přístup a přitáhne zákazníky k vašemu podnikání.
Chatboty s umělou inteligencí (Doporučuji zajímavé čtení pro laiky – článek o umělé intelegenci srovnávám psaní článku umělá inteligence versus člověk ) lze je vložit do vašeho FB Messengeru a nepřetržitě poskytovat návrhy, odpovídat na otázky a vést uživatele na váš web.

Použití AI má mnoho výhod, ale opatrně
- Zlepšení míry zapojení – chatboti mohou podnítit zvědavost a poskytovat cenné informace 24/7
- Nižší přetížení agentů – základní otázky dokáže zodpovědět algoritmus, složitější konverzace přenechá lidem
- Automatizace CX (customer experience) – jeden z nejlepších moderních přístupů pro jakýkoli podnik
Proč to pomáhá SEO pro Facebook? Umělá inteligence poskytuje příležitosti pro úsporu času a zvýšení příjmů se shromažďováním dat, zpracováním a příspěvky do uživatelského prostředí. Bezproblémové prostředí znamená větší zájem o vaši firmu, větší návštěvnost a větší prodeje. A to potřebujete!
5: Zpětné odkazy jsou také důležité pro vaši stránku na Facebooku
Sekce mimo stránku vaší strategie SEO zahrnuje vytváření odkazů, které vám může pomoci získat větší návštěvnost z doporučení lidí, kteří vaši stránku navštíví z jiné internetové stránky, než je vyhledávač.
Kvalita zpětných odkazů je zde nanejvýš důležitá. Webové stránky, které vás odkazují, by měly mít vysokou autoritu domény a měly by být relevantní pro vaši oblast. Takové odkazy ukazují Googlu, že za vás ručí jiní lidé v oboru, což znamená, že si zasloužíte vyšší hodnocení.
Vytvořte odkazy na svůj web i stránku na Facebooku:
- Pro Váš web: Doufám, že na svém webu máte blog, aktuality, novinky kde pravidelně publikujete zajímavé tematické články k činnosti Vaši firmy. Zveřejněte odkazy na své blogové příspěvky a další důležité stránky na Facebooku. Pokud například píšete o poznatcích, které vaše společnost získala z posledního případu, přidejte na svůj web odkaz na rozšířený příspěvek se statistikami.
- Pro Facebook – pište příspěvky hostů pro relevantní weby ve vašem výklenku a požádejte je, aby přidali odkaz na vaši FB stránku v sekci Bio autora.
Proč to pomáhá SEO pro Facebook? Vysoce kvalitní zpětné odkazy vytvářejí a zvyšují vaši autoritu a důvěryhodnost. Tento přístup funguje nejen na vaší cílové skupině, ale také na algoritmech vyhledávačů.
6: Vytvořte si pro svou stránku na Facebooku přivětivou URL
Praktická adresa URL je přizpůsobená adresa URL, kterou můžete vytvořit pro svou stránku na Facebooku, aby byla lépe rozpoznatelná a snáze se našla a zapamatovala. Výchozí adresa URL je obvykle řada čísel, což pro uživatele internetu nevypadá tak lákavě.
Vytvořte svůj odkaz:
- Stručný
- Popisný
- Zahrnout klíčová slova
Dlouhá adresa URL nebude vypadat příliš spolehlivě. „facebook.com/janrinosobaspecialist!kprodeji realalit“ nevypadá jako adresa URL, kterou si budeme pamatovat. Ale „facebook.com/jarinreality“ vypadá lépe.
Proč byste měli používat zkracovače odkazů pro příspěvky na sociálních sítích?
Existuje několik důvodů, proč byste měli používat zkracovače odkazů ve svých sociálních příspěvcích na Facebooku a dalších sociálních médiích:
- Nevypadají tak děsivě jako velké odkazy se spoustou písmen a číslic, což znamená, že na ně pravděpodobně klikne více lidí.
- Nezaberou tolik místa, což znamená, že budete mít více místa na vyplnění skutečným příspěvkem než nekonečným odkazem.
- Díky nim je zážitek ze čtení plynulejší.
- Mohou obsahovat UTM (Urchin Tracking Module), který vám umožní sledovat prokliky, zjistit, jaké kampaně fungují nejlépe, kde lidé najdou vaše odkazy atd.
Proč to pomáhá SEO na Facebooku? Protože krátká popisná adresa URL je snadněji zapamatovatelná a zvyšuje povědomí o značce.
7: Přidejte na svou stránku tlačítko s výzvou k akci
Tlačítko CTA může dělat několik věcí:
- Navede návštěvníky na vstupní stránku
- Umožní jim zobrazit váš web
- Umožní jim zobrazit vaši stránku s nabídkou
- Umožňuje jim přihlásit se k odběru vašeho newsletteru a další.
Kromě toho můžete dokonce vytvořit reklamu s výzvou k akci, která bude tlačítko propagovat a pomůže vám oslovit větší publikum. Ujistěte se, že vaše CTA je krátká, ale chytrá a oslovuje problémy lidí a vaše řešení. Vytvořte pocit naléhavosti, ale nebuďte ve svých tvrzeních příliš agresivní.
Proč to pomáhá SEO na Facebooku? Výzvy k akci provádějí lidi prodejním trychtýřem a nutí je, aby se zaměřili na akci.
8: Najděte nejlepší čas pro zveřejnění (POZOR!)
Lidé mají tendenci být online nejaktivněji každý den v určitou dobu. Někteří rádi odpočívají během polední pauzy a o víkendech jsou offline, jiní to rádi dělají naopak. Ale co vaše cílové publikum?
Analyzujte aktivitu na své stránce a zjistěte, kdy jsou vaši čtenáři nejaktivnější. Pak budete vědět, kdy je čas zveřejnit nový obsah, který se objeví ve zdrojích návštěvníků a upoutá jejich pozornost. Můžete také analyzovat trendy a zkusit zveřejňovat příspěvky v nejvhodnějších časech.
Podle mých statistik a dlouhodobého sledování jsou nejlepší dny úterý až pátek. 15:00 hodin od pondělí do pátku záběr je všeobecný. Každý produkt, služba je specifikacká a má specifické publikum. Musíte si najít svůj vlastní ideální čas, abyste zvýšili organický dosah své stránky.
Proč to pomáhá SEO na Facebooku? Pokud váš příspěvek uvidí mnoho lidí, mnoho z nich si ho přečte. Část vašeho publika může vaši aktivitu přeposílat, přihlásit se k odběru nebo se na ní podílet, což zvýší zapojení.

9: Nárokujte si neoficiální FB stránky
Neoficiální stránky jsou stránky vytvořené Facebookem jako zástupné symboly pro vaši firmu v případě, že se rozhodnete zobrazovat cílené reklamy a rozvíjet přítomnost na FB. To se stane, pokud takovou stránku ještě nemáte.
Někteří lidé také neúmyslně vytvářejí nové neoficiální obchodní stránky pro společnosti uvedením nesprávného umístění atd. Musíte si tyto stránky nárokovat a spravovat je podle svých představ. Ty špatné by měly být smazány, protože kdo potřebuje špatné umístění například pro restauraci.
Pokud jde o hlavní stránku na Facebooku, musíte ji správně spravovat, abyste si vybudovali přítomnost a zajistili, že všechny ostatní stránky, i ty, o kterých ještě nevíte, jsou podvod nebo neúmyslné chyby.
Proč to pomáhá SEO na Facebooku? Máte kontrolu nad zprávami, které má vaše stránka na Facebooku. Navíc můžete sledovat nesprávné stránky a eliminovat je, čímž lidi navedete na jediný oficiální zdroj.
Nejčastější otázky FB SEO
Zde najdete odpovědi na nejčastější otázky na, které se mě lidé ptají na Facebook SEO
Souhrn pro Vás Facebook SEO se vyplatí
Osvědčené postupy vám pomohou umístit se výše, přilákat větší návštěvnost, odchytit si potenciální zákazníky a získat jejich důvěru. Loajální zákazníci jsou vašimi zákazníky a váš marketing jim nebude vadit.
Nejprve však musíte uspokojit svou cílovou skupinu a proměnit je v klienty, s čímž vám může pomoci optimalizace pro vyhledávače za nízké nebo žádné náklady pokud se budete učit investovat čas dělat si marketing sami.
- Buduje autoritu a pověst
- Pomáhá vám to oslovit publikum prostřednictvím mnoha kanálů
- Pomáhá uživatelům zjistit o vaší firmě a o tom, co nabízí
- Zlepšuje uživatelskou zkušenost
- Zlepšuje kvalitu obsahu
- Přitáhne lidi na vaši stránku a web na Facebooku
- Zlepšuje konverzi
Použijte Facebook SEO k vybudování komunity kolem vaší značky. Poskytne nejen příjmy, ale také recenze, obsah vytvářený uživateli a zpětnou vazbu na vaše produkty a služby.