Karanténní přírůstek hmotnosti: Příčiny a tipy pro jeho zvládnutí a zvrácení

pošli přátelům

Karanténní přírůstek hmotnosti není nic hrozného. Podíváme se příčiny proč v karanténě přibereme. Získáte tipy jak to zvládnout a vrátit původní hmotnost zpět. Pokud během období karantény člověk přibral, je důležité, aby nebyl příliš sebekritický. 

Několik zvládnutelných úprav může lidem pomoci zhubnout na váze, kterou nabrali v karanténě.. Karanténa je účinným opatřením, které pomáhá omezit šíření COVID-19.

Život v karanténě však přichází s vlastními duševními a fyzickými výzvami.

V důsledku karantény si někteří lidé mohou během pandemie všimnout nárůstu hmotnosti jedna studie naznačuje 28% lidí hlásilo přibývání na váze během pandemie COVID-19. V tom může hrát roli mnoho výzev a narušení každodenních rutin.

Seznamka amateri

Faktory, jako je méně spánku, méně fyzického cvičení a více jídla, mohou přispět k přibývání na váze, které mnoho lidí zažívá během pandemie.

Avšak pro ty, kteří mají obavy ohledně přibývání na váze, je možné přizpůsobit postupné změny každodenním rutinám, které mohou pomoci zvládat a udržovat střední váhu.

Tento článek zkoumá možné příčiny přibývání na váze během pandemie a navrhuje několik tipů a strategií, které mohou lidem pomoci udržovat střední váhu.

Jak pandemie vedla k přibývání na váze?

Omezení, která karanténa ukládá do každodenního života, pravděpodobně změní a přeruší každodenní rutinu mnoha lidí.

Nárůst nestrukturovaného času, uzavření tělocvičen a rekreačních středisek, omezení pohybu a enormní stres z pandemie pravděpodobně ovlivní spánkové vzorce lidí, stravovací návyky a úroveň fyzického cvičení, což může přispět ke zvýšení hmotnosti.

Lidé se také mohou snažit soustředit na regulaci hmotnosti kvůli rostoucím pracovním nárokům, nepředvídaným obtížím a obavám o bezpečnost.

Karanténní přírůstek hmotnosti příčiny

Mnoho potenciálních faktorů může přispět k přírůstku hmotnosti během karanténního období. 

Stres

Problémy se zdravím, finanční problémy a obecná nejistota během pandemie COVID-19 pravděpodobně přispějí ke stresu. Tento další stres může změnit stravovací chování a mít za následek zvýšení hmotnosti.

Lidé pravděpodobněji „stres jíst který obvykle zahrnuje zdroj vyšší spotřeba potravin zahrnující více nezdravých potravin. Stres může také vést k pocitu lidí méně motivovaní na cvičení.

Duševní zdraví

Karanténa také pravděpodobně bude mít významný dopad na duševní zdraví mnoha lidí. Výzkum naznačuje, že pandemie COVID-19 způsobuje zvýšené úrovně posttraumatické stresové poruchy, deprese a úzkosti.

Lidé, kteří mají potíže s duševním zdravím, mohou také emocionálně jíst, což přispívá k přibývání na váze. Ti, kdo bojují se svým duševním zdravím, mohou také najít potíže v udržení motivace pro fyzické cvičení.

Sedavý životní styl

Kvůli domácí karanténě se lidé mohou setkat s tím, že žijí více sedavý životní styl. Některé výzkumy dokonce naznačují, že aktivní dospělí zaznamenali pokles aktivity o přibližně 42% .

K tomu může přispět práce z domova, fyzická vzdálenost a uzavření tělocvičen, parků a dalších sportovních zařízení. Omezení karantény mohou také vést k tomu, že lidé zažijí nudu, což může způsobit přejídání.

Je obezita rizikovým faktorem pro COVID-19?

Lidé s obezitou mají vyšší riziko těžkého průběhu nemoci COVID-19. Článek poloviny roku 2020 naznačuje, že poruchy metabolismu v důsledku obezity přispívají k negativním výsledkům.

Odborníci se zejména domnívají, že obezita vede ke snížení adiponektinu, látky chránící plíce. Obezita je také a běžná komorbidita pro další potenciální rizikové faktory závažných onemocnění z COVID-19, jako je cukrovka , plicní onemocnění a srdeční onemocnění .

Jeden studie naznačuje, že lidé s anamnézou obezity, hypertenze, chronických plicních onemocnění, cukrovky a srdečních chorob mohou mít nejhorší prognózy z COVID-19.

Pro ty, kteří trpí obezitou, odborníci doporučují dodržovat níže uvedená opatření:

  1. pokračovat v užívání léků na předpis
  2. chovat se podle doporučení o výživě a fyzické aktivitě
  3. kontaktovat svého poskytovatele zdravotní péče, komunitní zdravotní středisko nebo zdravotní oddělení, pokud máte obavy nebo jste nemocní

Tipy a strategie pro hubnutí při domácí karanténě

Lidé si mohou během karantény vyzkoušet přijetí strategií, které jim mohou pomoci udržet si přiměřenou váhu. Obecně platí, že nejúčinnější metoda hubnutí je zdravá strava a přiměřené cvičení.

Některé z následujících tipů mohou pomoci při hubnutí.

Cvičení

Lidé mohou v bezpečí svých domovů provádět různá cvičení. Mezi ně patří jóga, cvičení s tělesnou hmotností nebo prostě procházky po domě.

Lidé mohou také vyzkoušet online cvičební program. Obvykle jsou tyto programy levnější než členství v tělocvičně, zatímco některé jsou dokonce zdarma. Existuje velký výběr, který může vyhovovat preferovaným aktivitám a zdravotním cílům člověka.

Výzkum naznačuje, že používání online aplikací nebo programů pro cvičení může lidem pomoci překonat překážky, jako je nedostatek času, vybavení nebo zábavy.

Někteří lidé mohou také zvážit vyzkoušení online osobního trenéra. Online trenér obvykle poskytne plány cvičení, výživové plány a rady, které lidem pomohou splnit jejich fitness cíle.

Tanec je další formou cvičení, kterou mohou lidé provádět doma. Videa z tanečních cvičení mohou lidem poskytnout jednoduchý a zábavný způsob, jak zůstat aktivní, + další výhodu zlepšení nálady.

Výživa

I když může být lákavé dopřát si pohodlné jídlo, obvykle to nejsou zdravé možnosti. A Studie z roku 2019 konstatuje, že zdravá strava bude pravděpodobně bohatá na ovoce, zeleninu, celozrnné obiloviny a vysoce kvalitní bílkoviny. Osoba, která dodržuje tento typ stravy, může také chtít omezit potraviny s přidaným cukrem, rafinovanými zrny.

Pokud je to možné, může být pro lidi také prospěšné jíst domácí jídla co nejčastěji, než aby se spoléhali na hotová jídla.

A Studie z roku 2016 naznačuje, že lidé, kteří jedli pět domácích jídel týdně, měli o 38% nižší pravděpodobnost nadváhy a o 27% nižší pravděpodobnost nadměrného tělesného tuku než ti, kteří jedli domácí jídla méně než třikrát týdně.

Rutina

Lidé si mohou zkusit vytvořit každodenní rutiny, aby si zachovali pocit normálnosti. To může zahrnovat plánování pravidelných časů probuzení, jídla, cvičení a spánku.

Lidé si také mohou naplánovat jídlo a vyhradit si čas na přípravu jídla. Studie z roku 2018 potvrzuje souvislost mezi plánováním jídla a zdravou stravou a nižší mírou obezity.

Je to také důležité zavést pravidelný spánkový režim a dostatek odpočinku.  naznačuje, že Existuje prokazatelná souvislost mezi obezitou a nedostatkem spánku.

Každodenní vyčlenění pravidelného času na cvičení může lidem také pomoci udržovat pravidelnou fyzickou aktivitu.


Další informace k situaci

🤞 Nové články!

Každý čtvrtek k snídani do Vaší pošty

Nespamujeme! Přečtěte si více v našem privacy policy

pošli přátelům

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..