Přírodní beta-blokátory
Sdílejte:

Přírodní beta-blokátory jsou typem léku, který může snížit stres. Ryby, česnek, bobule a některé vitamíny a aminokyseliny jsou přirozeným zdrojem beta-blokátorů. Lékaři obvykle předepisují beta-blokátory k léčbě kardiovaskulárních stavů, jako je angina pectoris a hypertenze, která je také známá jako vysoký krevní tlak.

Mohou však také pomoci předcházet nebo zvládat jiné stavy, jako je migréna a úzkost. Beta-blokátory fungují tak, že blokují určité hormony v nervovém systému, které řídí stresové reakce těla. To může způsobit zpomalení srdeční frekvence člověka, zmírnění stresu na srdci a snížení krevního tlaku.

Přírodní zdroje betablokátorů

Přírodní zdroje betablokátorů zahrnují široce dostupné ovoce, zeleninu, koření, byliny a doplňky.

Ovoce

Podle starší vědecké studie z roku 2015, bobule hlohu mohou působit jako:

  • beta-blokátor
  • diuretikum
  • blokátor vápníkového kanálu
  • inhibitor enzymu konvertujícího angiotensin

Zelenina

Celer může pomoci snížit krevní tlak podobným způsobem jako beta-blokátor působí na hladiny adrenalinu a noradrenalinu. Může také snížit sílu potřebnou k pumpování krve tělem, což zmírňuje stres na srdci.

Podle a vědecké studie z roku 2016, sloučeniny v celeru, jako je apigenin a n-butylftalid, mohou být zodpovědné za jeho antihypertenzní vlastnosti.

Luštěniny

Další vědecké zkoumání z roku 2017 zjitilo, že vláknina, draslík a rostlinné bílkoviny ve fazolích, čočce a cizrně mohou snížit krevní tlak.

Česnek

Česnek obsahuje zdravé živiny potřebné pro srdce, jako je selen , mangan, vitamin B6 a vitamín C.

Odborníci se domnívají, že česnek může snížit krevní tlak a hladinu cholesterolu, protože obsahuje antioxidant zvaný alicin.

Ve vědecké studii z roku 2020 snížila suplementace česneku dostatečně vysoký krevní tlak, aby se snížilo riziko vzniku kardiovaskulárních problémů

Ibišek

Lidé běžně používají ibišek v lidovém léčitelství k léčbě hypertenze. Vědci ve zprávě z roku 2017 p antihypertenzních bylinách uvádí, že studie na zvířatech a na lidech prokázaly hypertenzní účinky rostliny.

Podle této studie sloučeniny v ibišku snižují krevní tlak tím, že zvyšují produkci oxidu dusnatého, otevírají kanály draslíku, blokují kanály vápníku a působí jako diuretikum.

Šafrán

Šafrán je koření z květu Crocus sativus . Lékaři uvádějíi, že šafrán může uvolňovat a dilatovat krevní cévy ke snížení krevního tlaku.

Výzkum také zjistil, že toto koření obsahuje sloučeniny, které snižují srdeční frekvenci v srdcích morčat.

Vitamíny

Ryby, drůbež, škrobová zelenina a většina druhů ovoce mohou obsahovat vitamín B6. Vitamin B6 může napodobovat účinky léků na hypertenzi, jako jsou diuretika, blokátory kalciových kanálů. Vitamin B6 může také blokovat receptory angiotensinu a rozšiřovat krevní cévy.

Minerály

Dalším přirozeným zdrojem beta-blokátorů je draslík. Nízkotučné mléčné výrobky, brambory, kokosová voda a banány jsou všechny zdroje draslíku.

Draslík může snížit krevní tlak snížením aktivity sympatického nervového systému, blokováním hormonů zvyšujících krevní tlak a rozšířením cév.

Aminokyseliny

L-arginin je semi-esenciální aminokyselina, která pomáhá produkovat oxid dusnatý, důležitá chemická látka pro relaxaci svalových buněk a snížení krevního tlaku.

Mnoho druhů ořechů, semen, masa, drůbeže a listové zeleniny obsahuje vysoké množství L-argininu.

Doplňky L-argininu významně snížily systolický a diastolický krevní tlak u dospělých s vysokým krevním tlakem.

Mastné kyseliny

Vědci se domnívají, že omega-3 mastné kyseliny mohou snížit riziko osoby s onemocněním srdce a doporučují jíst ryby bohaté na omega-3 alespoň dvakrát týdně nebo užívat 1 gram denně doplňku omega-3.

Ryby s vysokým obsahem omega-3 zahrnují:

  • losos
  • sleď
  • pstruh
  • Rizika

Existuje jen velmi málo rizik z konzumace většiny ovoce, zeleniny, ořechů, semen, ryb nebo masa, pokud na ně není člověk alergický. Většina bylin a koření také nese minimální riziko negativních vedlejších účinků, pokud je lidé konzumují s mírou.

Některé druhy ovoce, zeleniny a ořechů však mohou mít vysoký obsah kalorií, tuků nebo cukru. Jiné bylinky a doplňky mohou také interagovat s léky na předpis nebo jinými doplňky.

Osoba by měla kontaktovat lékaře, aby zjistila, zda je bezpečné užívat bylinky nebo doplňky stravy.

Doporučení

Přírodní beta-blokátory – Jak fungují

Beta-blokátory působí blokováním uvolňování adrenalinu a noradrenalinu. To zpomaluje srdeční frekvenci a snižuje sílu, kterou krev pumpuje tělem.

Přírodní beta-blokátory mohou také snížit krevní tlak snížením produkce hormonu angiotensinu II, který může zvýšit krevní tlak. Existují dva primární typy beta-blokátorů: neselektivní a selektivní.

Neselektivní beta-blokátory blokují adrenalin a noradrenalin v srdci a dalších částech těla. To může způsobit nežádoucí vedlejší účinky, jako je zvýšení rizika astmatických záchvatů.

Selektivní beta-blokátory jsou častější, protože se konkrétně zaměřují na srdeční tkáně, což snižuje riziko nežádoucích účinků.

Přírodní beta-blokátory – použití

Beta-blokátory jsou běžné při léčbě a léčbě kardiovaskulárních stavů. To může zahrnovat:

  • vysoký krevní tlak
  • mrtvice
  • městnavé srdeční selhání
  • tachykardie
  • arytmie , známé také jako nepravidelný srdeční rytmus
  • ischemická choroba srdeční
  • aortální disekce , která se týká roztržení výstelky aorty
  • určité typy třesu
  • migréna
  • glaukom
  • portální hypertenze
  • úzkost

Vedlejší efekty

Beta-blokátory mohou způsobit řadu vedlejší efekty:

  • nízký krevní tlak
  • pomalá srdeční frekvence nebo bradykardie
  • únava
  • studené ruce a nohy
  • nevolnost, zvracení
  • žaludeční křeče
  • zácpa
  • erektilní dysfunkce
  • závrať
  • hyperglykémie nebo nízká hladina cukru v krvi
  • nespavost
  • změny spánku
  • srdeční blok
  • slabost
  • sucho v ústech a očích

Přírodní beta-blokátory pokud má osoba obavy z jakýchkoli nežádoucích účinků, měla by kontaktovat lékaře. Pokud se vedlejší účinky zhorší nebo se nezlepší pomocí předpisu nebo domácí léčby, měl by jednotlivec kontaktovat také zdravotnického pracovníka.

Doporučení

Upozornění

Beta-blokátory nemusí být bezpečné pro všechny.

Lidé s anamnézou následujících stavů by se měli před použitím přírodních betablokátorů poradit s lékařem:

  • srdeční stavy
  • astma
  • pomalý srdeční rytmus
  • nízký krevní tlak
  • chronická obstrukční plicní nemoc
  • Raynaudova nemoc
Přírodní beta-blokátory

Přírodní beta-blokátory – závěr

Mnoho potravin, bylin, koření a doplňků obsahuje přísady, které napodobují účinky betablokátorů. Tyto přírodní zdroje betablokátorů jsou široce dostupné a je bezpečné je konzumovat s mírou.

Lidé by měli kontaktovat lékaře před změnou stravy, zahájením užívání nového doplňku stravy nebo prvním vyzkoušením beta-blokátorů.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..