Nové ZOE je lepší než kdykoliv předtím, především díky širší základní výbavě a zvýšenému výkonu. Jeho sebevědomý design posiluje jeho charakter. Nabízí celou paletu výbavy pro větší komfort a pohodlí na palubě. Radost ze 100% elektrické jízdy získává nový rozměr!
Uvedení na trh třetí generace nejvýraznějšího elektrického vozu od značky Renault je hlavním krokem ve strategii skupiny pro rozvoj elektrických vozidel na vysoké úrovni. Sedm let po uvedení první řady se tento model stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Evropě. Nový ZOE přináší revoluci ve kvalitě, technologii a široké paletě funkcí. Nabízí skvělé služby již v základní výbavě, a přitom je cenově dostupný.
Renault ZOE 2020 pokrok je vidět na první pohled
Exteriér nového modelu ZOE je výraznější, aniž by přišel o svou charakteristickou svěžest. V interiéru prošel revolucí na pozici řidiče i palubní desky, které byly zcela modernizovány pro větší komfort. Z technického hlediska nový model ZOE nabízí autonomii s baterií o kapacitě 52 kWh, která se vyznačuje dojezdem 395 kilometrů v cyklu WLTP, a více možností v oblasti dobíjení, díky zavedení dobíjení stejnosměrným proudem (DC).
Současně přináší ještě více radosti z řízení díky výkonnější motorizaci s výkonem 100 kW. Nové ZOE je výsledkem práce na optimalizaci základních principů, které se dotýkají funkce elektrického vozu, od podvozku přes řízení k brzdám a elektrickému výkonu. Tato nová generace disponuje všemi nutnými výhodami efektivity elektrického pohonu, a přitom zůstává cenově dostupná.
Nový Renault ZOE Interiér byl zcela přepracován
Byla doplněna nabídka asistenčních systémů (ADAS). Co se týče osvětlení, vůz nabízí světla s full LED technologií již v základní výbavě, která zajišťují až o 75% vyšší svítivost než halogenová světla při stejném odběru elektrické energie. Mezi další inovace patří multimediální systém Renault EASY LINK a navíc nový jízdní režim, který je určen pro jízdu ve městě, to vše s cílem usnadnit a zpříjemnit každodenní život.
Koncept, design a montáž vozu Renault ZOE
Probíhají ve Francii, stejně jako výroba motoru a hlavních mechanických součástí. Nový model ZOE tak těží z know-how vytvořeného skupinou Renault přímo v místě jejího zrození. Takto lokalizovaný výrobní proces vozu navíc vyžaduje jen minimální logistické náklady a nachází se co nejblíže zemím, ve kterých se vozy prodávají. Jakmile se nový model objeví na silnici, jeho jízda samozřejmě neprodukuje žádné provozní emise.
Ale tím nekončí minimalizace dopadu na životní prostředí. Kromě jiných výhod je model zpracován ze syntetických materiálů, které ze 100 % pocházejí z recyklace, včetně viditelných dílů kabiny vozu a potahů sedaček vyrobených v souladu s principem udržitelné ekonomiky a dílů z recyklovaného propylenu. Renault jako průkopník a leader elektrické mobility v Evropě má unikátní a komplexní vědomosti o potřebách a očekáváních spojených s tímto trhem. Nové ZOE to jen dokazuje.
Nový Renault ZOE Design = výrazný charakter
Od mladistvé energie až po vyspělou dynamičnost – Nový Renault ZOE přináší revoluci v oblasti designu. Jemné tvary předchozí generace se nyní propojují s čistými liniemi výraznějšího charakteru, díky kterým je vůz na silnici nepřehlédnutelný. Přední maska byla koncipována zcela nově, linie tvarované kapoty se sbíhají do zvětšeného a zvýrazněného loga, které lze odklopit pro nabíjení.
Nový tvar nárazníku integruje chromované prvky na úrovni masky chladiče, nárazníku a mlhovek, které rozšiřují spodní část. Zahrnuje také boční větrací otvory, které posilují aerodynamické kvality vozu. Design přebírá slavnou světelný podpis ve tvaru písmene C společnou pro všechny nové vozy značky Renault, nové full LED světlomety posilují expresivní dojem. Rozměry nového ZOE se nezměnily, ale vůz je výraznější.
Je sebevědomější a nese všechny znaky elektrického vozu s charakteristickým modrým lemováním na obrysu loga značky Renault. V interiéru se designéři značky Renault především zaměřili na kvalitu detailů, komfort a ergonomii. Když si sednete za volant, hned Vás zaujme 10 palcový přístrojový štít, který je součástí základní výbavy.
Jemný a kvalitní potah a matný charakter nově navržené palubní desky přispívá ke komfortnímu a kvalitnímu vzhledu. Zcela nová středová konzole pod obrazovkou multimediálního systému Renault EASY LINK nabízí technologické novinky vyvinuté skupinou Renault pro model ZOE: elektronický volič převodovky automatická parkovací brzda, indukční nabíječka atd.
Cestující vzadu si stále mohou užívat komfortu na nejvyšší úrovni v tomto segmentu díky minimálnímu středovému tunelu. Kufr o velikosti 338 litrů a sklopné opěradlo znamenají dost prostoru pro zavazadla. Nové ZOE tak splňuje všechny běžné požadavky pro rodiny.
Exteriér Nového Renaultu ZOE v detailech
Nový tvar kapoty Nové ZOE přichází s výrazněji tvarovanou kapotou, jejíž křivky směřují do středu přední masky. Nový model je relativně krátký, ale jeho tvary přispívají k dynamice celého vozu. Struktury jednotlivých precizně vyvedených dílů jsou sladěné s přední částí vozu a přispívají k sebevědomému a výraznějšímu charakteru.
Přední světlomety Všechna nová ZOE mají full LED světlomety. Přední světlomety přebírají světelný podpis ve tvaru C charakteristickou pro vozy Renault (C-Shape). Kromě sebevědomého vzhledu tyto světlomety přinášejí pro řidiče lepší viditelnost.
Přední nárazník a mlhovky Přední nárazník získal zcela nové tvary s dvěma mlhovkami zvýrazněnými chromováním. Maska chladiče, světlomety a mřížka jsou rovněž chromované. Vizuálně sladěná lišta zdobená jménem vozu „ZOE“ elegantně doplňuje tento celek.
Ve spodní části jsou instalovány LED mlhovky, které představují zásadní přínos k lepšímu osvětlení vozu. Doplňují strukturu nárazníku a opticky prodlužují celé vozidlo. Elegantně umístěná přední maska podtrhuje dynamické kvality modelu ZOE.
Deflektory Nové boční větrací otvory s tvarem jako rybí žábry podporují cirkulaci proudu vzduchu na úrovni přední masky. Přispívají k lepší aerodynamice Nového ZOE.
Výraznější logo a nová zástrčka na nabíjení Logo Renault zvýrazněné modrým lemováním se nachází uprostřed masky chladiče a ukrývá zástrčku na nabíjení. Za logem se nachází zástrčka na nabíjení typu 2 a nově navíc konektor pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC) s výkonem až 50 kW, který rozšiřuje paletu možností známou již z poslední generace se střídavým proudem (AC).
Zadní světla a dynamické blikače Zadní světla – full LED technologie pro výrazně lepší viditelnost v každém okamžiku. Díky světelnému paprsku v horizontálních liniích rovněž opticky rozšiřují zadní část vozu. Dynamické blikače posilují tento sebevědomý charakter. Přední blinkry integrované do bočních zpětných zrcátek mají rovněž LED technologii.
Doplněná nabídka lakování Modrá Céladon, červená Flamme a bílá Quartz rozšiřují odstíny nabízené pro Nové ZOE. Nové odstíny, které skvěle korespondují s dynamickým temperamentem stoprocentně elektrického vozu. Nové ZOE nabízí celkem 9 odstínů.
Nové disky Nové ZOE nabízí lepší výbavu a přináší celkové zlepšení svých dynamických kvalit na úrovni zrychlení i brzd. Pyšní se kotoučovými brzdami vpředu i vzadu a novými disky s pěti šrouby. Nabídka disků je zcela nová. Zahrnuje 15, 16 a 17palcová kola s řadou motivů, které zvýrazňují moderní design.
Interiér Nového Renaultu ZOE v detailech
10 palcový přístrojový štít Nový model ZOE přichází s novými vlastnostmi a funkcemi, kterou jsou jedinečné v daném segmentu. Zobrazení integruje hlavní asistenční prvky řízení a všechny specifické parametry elektrické jízdy, včetně ekonometru, který dále podporuje ekologickou jízdu.
U verzí vybavených navigací rovněž zobrazuje mapy GPS. Řidič si dle svého přání nastaví barevnost a rozvržení různých informací na obrazovce. Horizontální linka a různé efekty perspektivy zobrazení vytvářejí prostředí, které posiluje zážitek z řízení.
Multimediální obrazovka Dotyková multimediální obrazovka o úhlopříčce 9,3 palce umožňuje přístup k celé řadě služeb spojených s navigací nebo zábavou. Ovládá hlavní nastavení vozidla a asistenty řízení. Multimediální systém Renault EASY LINK je rozšířen o specifické funkce elektrického vozidla jako je zobrazení zbývajícího času a kilometrů do nabití. Umožňuje propojení se smartphonem pomocí Apple CarPlay a Android Auto.
Palubní deska Palubní deska je zcela nová, získala moderní jemný a kvalitní povrch. Horizontální středový pás potažený tkaninou přispívá k atmosféře tepla a komfortu. Uspořádání, výběr materiálů, integrace obrazovek – celá palubní deska byla přepracována s důrazem na co nejlepší kvalitu provedení.
Elektronický volič převodovky „e-shifter“ Zdvižená středová konzole získala novou „řadicí“ páku s elektronickým ovládáním. Volič e-shifter je potažen kůží. Odhaluje jemné chromované detaily a na spodním dílu je ozdobený logem Z.E. Umožňuje změnit režim jízdy jednoduchým pohybem. Především umožňuje zvolit nový jízdní režim B, který usnadňuje jízdu ve městě.
Automatická parkovací brzda Automatická parkovací brzda, součást standardní výbavy Nového Zoe, ještě více usnadňuje řízení. Zároveň uvolní na středové konzoli místo, které obvykle zabírá páka ruční brzdy, což poskytne víc úložných prostor užitečných pro uživatele.
Tlačítko start Díky handsfree kartě Renault pro nastartování stačí jen stisknout tlačítko start. Tlačítko v kroužku z leštěného chromu zapojí modrý světelný podpis, který zdůrazní elektrickou identitu vozidla. Řidič si tohoto detailu všimne, když se přibližuje s handsfree kartou v kapse: Nové ZOE ho pozdraví zablikáním světel a rozevřením zpětných zrcátek, následně se odemknou dveře.
Velký úložný prostor Centrální konzole poskytuje dvakrát větší úložný prostor. Pod elektronickým řazením jsou dva držáky na láhve, které umožní umístit termosky, láhve a jiné nádoby. Místo pro uložení smartphonu zajistí jeho bezdrátové indukční dobíjení (volitelné).
Indukční nabíječka smartphonu Usnadnit řidiči život znamená také zbavit ho komplikací s dobíjením telefonu díky indukci. Mezi jednotlivými úložnými prostory zabudovanými do centrální konzoly se nachází prostor pro telefon, který obsazuje dobíjecí zařízení kompatibilní s většinou smartphonů vybavených indukcí.
Klimatizace a větrání Ovladače nastavení klimatizace zůstávají z ergonomických důvodů na centrální konzoli. Jsou snadno identifikovatelní díky povrchové úpravě z leštěného chromu, který se opakuje i na ventilačních mřížkách.
Akustické přední sklo Nové akustické přední sklo posiluje ticho uvnitř kabiny. Akustická vrstva předního skla a další vylepšení, jako silnější těsnění a odhlučnění dveří, pod předními sedadly a na úrovni příčky oddělující prostor motoru, omezují rušivý hluk zvenčí. Tato výhoda se spojí s tichým chodem elektrického motoru, čímž se komfort jízdy ještě zvyšuje.
Zadní prostor pro cestující Díky platformě vyvinuté speciálně pro elektrické vozidlo se Nové ZOE zbavilo konstrukčních omezení, jako je středový vystupující tunel. Interiér nabízí dost místa pro všechny pasažéry i pro zavazadla.
- 2 USB zásuvky pro zadní sedadla Cestující mají vzadu přímý přístup ke dvěma USB zásuvkám. Slouží například k napájení telefonu, tabletu nebo přenosné herní konzoly během cesty. Doplňuje 2 USB zásuvky umístěné vpředu.
- Ergonomický modul ovládání oken Na dveřním panelu je integrovaný modul ovládání oken a elektricky ovládaných zrcátek, která jsou automaticky sklopná.
Tkanina vyrobená na základě principu udržitelné ekonomiky
V provedení ZEN nový model ZOE přináší speciální tkaninu, jejíž materiál je ze 100% recyklovaný. Renault vychází z tradičního procesu výroby mykaného vlákna, které umožňuje získat kvalitní tkaninu bez „tavení“ či chemické úpravy. Toto vlákno je vyrobeno z vyřazených textilií (materiál zbývající při procesu stříhání nových textilií), bezpečnostních pásů a plastových lahví (PET).
Tato tkanina představuje zásadní inovaci v automobilovém světě. Celý proces zpracování a výroby v krátkém cyklu, který odpovídá principům udržitelné ekonomiky, snižuje o více než 60 % emise CO2. Touto tkaninou je rovněž potažen pás palubní desky a základový díl středové konzoly.
Čtyři díly v kabině jsou vyrobeny z recyklovaného polypropylenu. Použití recyklovaných syntetických materiálů bylo doposud vyhrazeno pro skryté prvky vozidel. Jejich použití v kabině je výsledkem souvislého výzkumu, který měl za cíl vyrobit recyklované plasty s vysokou kvalitou a odolností srovnatelnou s nejlepšími vyráběnými plasty.
Dojezd a dobíjení: ZOE vždy dojede dál
Nové ZOE využívá baterii Z.E. 50, která zajistí dojezd až 395 kilometrů WLTP. Nabízí zároveň možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, které doplňuje soubor možností dobíjení střídavým proudem doma nebo na veřejném místě. Práce Renaultu na zavádění stále výkonnějších baterií nekončí zavedením baterie Z.E. 40 pro předchozí generaci.
Výsledek: s 52 kWh baterii Z.E. 50 Nové ZOE nyní nabídne možnost dojezdu až 395 kilometrů WLTP, tedy až o 25 % více. Zvětšení energetické kapacity není spojeno s žádnou změnou velikosti baterie, pohodlí vozidla je tak zachováno. Nová baterie Z.E. 50 má ještě další výhodu: její schopnost dodávat větší proud se výrazně podílí na výkonu nového motoru R135.
Nové ZOE využívá bezkonkurenční všestrannost dobíjení
Díky své schopnosti vytěžit maximum z každého terminálu střídavého proudu až do 22 kW je ZOE od samého začátku nejrychleji nabíjeným elektrickým vozidlem na dobíjecích místech, které jsou běžné zejména ve veřejném prostoru. ZOE má tuto jedinečnou všestrannost díky nabíječce Caméléon.
Dnes tento výkon doplňuje inovace: Nové ZOE nyní obsahuje nabíječku určenou k dobíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato jedinečná a 100 % vlastní konstrukce Renault je instalovaná mezi skupinou elektrického motorového pohonu a baterií a umožňuje vozidlu nabíjení až do 50 kW na terminálech DC. Tato nová možnost dobíjení je přizpůsobená dlouhým trasám, zejména dálničním koridorům. Nové ZOE tedy nabízí nejširší všestrannost nabíjení, jaká je v Evropě k dispozici.
V každé generaci skok kupředu v dojezdu. Při uvedení na trh v roce 2012 první ZOE s baterií 22 kWh již umožňovala okolo 150 kilometrů skutečného dojezdu, tento akční rádius již tehdy vysoce překračoval průměrnou každodenní délku jízdy evropských řidičů.
V roce 2016 Renault představil druhou generaci ZOE: to je příchod baterie Z.E. 40, jejíž 41 kWh umožnilo zdvojnásobit dojezd vozidla až na skutečných 300 kilometrů. Práce se tehdy soustředily na chemii Lithium-Ion pro zlepšení energetické hustoty baterie.
Pro Nové ZOE se inženýrství zaměřilo na architekturu baterie a jednotlivé aspekty jejího pojetí. Úspěch tohoto úsilí umožnil dosáhnout kapacity 52 kWh při stejné velikosti. To se projevuje zvýšením dojezdu o 25 % až na 395 km WLTP*.
Know-how, inovace a bezpečnost Díky kapacitě 52 kWh, s minimálním zvýšením hmotnosti a ve zcela identickém velikosti je baterie Nového ZOE plodem velké konstrukční práce spolupráce Renaultu a LG Chem. Renault rovněž zcela přestavěl vnitřní architekturu baterie, snížil její hmotnost a zatížení konstrukčních prvků a uvolnil tak maximální objem pro buňky.
Tato nová vnitřní architektura navíc zachovává všechny výkonové parametry baterie (odolnost vůči nárazu, chlazení vzduchem apod.) a reaguje na technické komplikace související s výkonem dobíjení, který nyní dosahuje 50 kW. Okolo 80 % zvýšení kapacity baterie pochází z optimalizace vnitřní architektury. Zbývajících 20 % pochází z vylepšení součástí. Chemikové LG Chem využili objem uvolněný inženýry Renault k vytvoření nových buněk lithium-ion. Moduly montované v továrně LG Chem v polské Wroclawi se charakterizují výraznější výškou a lepší chemií.
Objevte tajemství baterie Z.E. 50
Baterie Z.E. 50 zachovává navíc všechny inovace vyvinuté Renaultem pro zaručení bezpečnosti. Další je BMS (Battery Management System), elektronický obvod, který funguje jako prevence zvýšení vnitřní teploty, protože je vybaven dvěma tepelně citlivými díly, které v případě požáru způsobeného vnějšími příčinami umožní hasičům přímý přístup k vnitřku baterie.. Baterii lze znovu použít jako stacionární úložiště energie, jakmile její výkon již nesplňuje nároky na výkon v elektrickém vozidle.
Dojezd Nového ZOE souvisí zejména se zvýšením kapacity baterie Z.E. 50, využívá však také četných optimalizací použitých Renaultem v jednotlivých stádiích vývoje vozidla pro zlepšení energetické účinnosti. Nové ZOE poskytuje jeden z nejlepších poměrů na trhu mezi kapacitou baterie a ujetou vzdáleností.
Baterie Z.E. 50 Vnitřní uspořádání baterie Z.E. 50 bylo zcela přepracováno, aby se maximálně využil daný prostor. To umožňuje Novému ZOE nabídnout kapacitu 52 kWh, ačkoliv baterie zabírá přesně stejný objem jako předchozí generace.
Řízení teploty baterie Provozní teplota baterie je řízena systémem externí ventilace, která vysílá vzduch k ochlazení nebo opětovnému ohřevu, aby se udržel v ideálním provozním rozsahu.
Vysoce výkonný motor Nové ZOE využívá všech zkušeností získaných značkou Renault při vývoji elektrických motorových pohonů, které jsou stále výkonnější a účinnější. Výběr motoru se synchronním vinutím rotoru umožňuje poskytovat znatelně výbornou energetickou účinnost. Reduktor převodu energie do kol využívá optimalizace, které zlepšují jeho výkon.
Tepelné čerpadlo Renault se rozhodl nahradit tradiční odporové tělesa tepelným čerpadlem, aby omezil dopad topení a klimatizace na dojezd vozidla. Aplikace MY Renault nyní umožňuje dálkové zapnutí topení nebo klimatizace u vozidla, které se dobíjí. Potřebná elektřina je rovněž dodávána ze sítě bez dopadu na dojezd.
Aerodynamika Silueta vozidla podporuje neomezenou cirkulaci proudu vzduchu. Přední deflektory zabudované do masky Nového ZOE plní funkci deflektoru a podílejí se na snižování odporu vzduchu.
Rekuperační brzdění Na palubě Nového ZOE každá fáze zpomalení přispívá k dobití baterie díky konverzi kinetické energie na elektrickou. Zabudování odpojeného brzdového pedálu umožňuje využít možnosti rekuperačního brzdění, na rozdíl od mechanického působení brzdy, které odvádí energii ve formě tepla.
Efektivní jízda Energetická účinnost se týká i řidiče! S novou digitální přístrojovou deskou umožňuje Nové ZOE řidiči lépe zobrazovat dopad jeho stylu řízení na disponibilní dojezd. Učí ho tak principům eko řízení, které spočívá například ve využívání zpomalení s maximálním využitím rekuperačního brzdění.
Všestranné dobíjení nového Renaultu ZOE
Kombinovaná zásuvka pro větší mnohostrannost Nové ZOE má zásuvku pro dobíjení ukrytou za znakem, který zdobí její mřížku. Pod krytem dobíjení je nyní ukrytá trochu větší kombinovaná zásuvka (CCS Combo). Skládá se ze standardní evropské zásuvky Typ 2 (Mennekesú doplněné dvoukolíkovým konektorem pro dobíjení stejnosměrným proudem. Centrální umístění zásuvky umožňuje zapojení zejména u veřejných dobíjecích stanic, které mají svůj vlastní kabel.
Zásuvka typu 2 pro dobíjení AC… Zásuvka typu 2 a nabíječka Caméléon vždy odpovídají každodennímu použití. Doma, v práci, na parkovišti obchodního centra nebo na veřejné silnici umožňují obzvlášť flexibilní dobíjení, protože pokrývá všechny dostupné možnosti od domácí zásuvky na 2,3 kW až po nejrychlejší dobíjecí stanici na 22 kW. … a dvoukolíkový konektor určený k dobíjení DC Díky kombinované zásuvce je možné Nové ZOE rychle nabíjet stejnosměrným proudem (DC) až do 50 kW. Aby jej bylo možné využít, stačí zapojit dobíjecí kabel do dvoukolíkového konektoru pod zásuvkou typu 2.
Renaultu ZOE 2020 zaměření na dobíjení a dojezd
Není nutné zajíždět k benzínové pumpě… Elektrický automobil se dobije tam, kde parkuje! Propojené služby Renault EASY CONNECT a kombinovaná zásuvka Nové ZOE usnadňují přístup k dobíjení kdekoliv. Snadné dobíjení Nového ZOE je možné ověřit za všech okolností každodenního života: doma nebo v práci, ve městě, v supermarketu nebo v kině, na silnici pro motorová vozidla nebo na dálnici apod. Ve všech případech je dostatečný času na parkování a dobití významného počtu kilometrů.
Dobíjení doma V rodinném nebo spoluvlastněném domě nebo v bytě je nabití Nového ZOE od 0 do 100 % možné za zhruba 5 hodin díky Wallboxu 11 kW. To umožňuje zaručit kompletní nabití za jednu noc. Uživatel, který nabíjí své vozidlo doma, může také využít programování dobíjení podle výhodnějších tarifů svého dodavatele elektřiny. Doma se ZOE nabije energii pro 300 kilometrů dojezdu za 8 hodin.
Dobíjení ve městě Centra měst jsou vybavena možnostmi dobíjení na veřejných komunikacích nebo na parkovištích a často disponují stanicí zdarma. Lze tedy využít oběd v restauraci nebo pauzu na nákupy k dobití baterie ZOE. Zapojením do veřejného terminálu o výkonu 11 kW ZOE znovu získá až 125 kilometrů dojezdu během 2 hodin.
Dobíjení v supermarketu Instalace dobíjecích terminálů se stala skutečnou konkurenční výhodou pro supermarkety a obchodní centra. Právě zde se instalují nejpočetnější stanice zrychleného dobíjení, často zdarma, zamýšlené pro poskytování výrazného zvýšení dojezdu zákazníkům během nakupování. Připojením k veřejnému terminálu 22 kW ZOE akumuluje až 125 kilometrů nezávislosti za jednu hodinu.
Dobíjení na dálnici Díky zvýšenému výkonu dobíjení, který umožňuje nová nabíječka DC, se dobití Nového ZOE zařazuje do běžného průběhu cesty. Odjezd na dovolenou nebo na dlouhou služební cestu znamená dlouhé trasy přerušované přestávkami, které vám umožní si odpočinout a občerstvit se. Na dálnici nové rychlé dobíjení Nového ZOE využívá těchto občerstvovacích přestávek na pár desítek minut k poskytnutí dostatečné nezávislosti pro překonání příští etapy. Na terminálech DC na 50 kW Nové ZOE nahromadí za 30 minut dostatek energie k ujetí asi 150 kilometrů.
- Uvedené hodnoty trvání a vzdálenosti byly vypočítány na základě výsledků dosažených Novou ZOE během procesu homologace WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure, normalizovaný cyklus: 57 % městské trasy, 25 % příměstské trasy, 18 % dálniční trasy), který má představovat podmínky skutečného užívání vozidel. Nezáleží tedy na typu trasy zvoleném po dobití. Doba dobíjení a získaná autonomie nicméně závisejí na teplotě, opotřebení baterie, příkonu poskytnutém terminálem, stylu řízení a úrovni nabití.
Renaultu ZOE 2020 potěšení z řízení: elektrizující pocity
Nové ZOE přidává ke kouzlu elektrického řízení i výkonnější motor a nový způsob řízení, adaptovaný zejména pro město a mnoho jízdních asistentů určených pro zlepšení komfortu a bezpečnosti. Zavedením motoru 100 kW (R135, ekvivalent 135k spalovacího motoru) poskytuje Nové ZOE ještě rychlejší akceleraci a efektivnější rekuperaci. Potěšení z pohodlí jízdy je ještě silnější zejména na rychlostních silnicích.
Zrychlí o 2,2 sekund rychleji z 80 na 120 km/h ve srovnání s předchozí verzí s motorem R110. To stačí pro usnadnění zařazování a předjíždění s dostatečným momentem od začátku a tichým chodem, který je akusticky ještě vylepšený. Nové ZOE také poskytuje nový způsob řízení, který zjednodušuje jízdu ve městě. Nazývá se „režim B“ a umožňuje výraznější zpomalení, které šetří používání pedálu brzdy.
Nové ZOE stále využívá motor se synchronním vinutím rotoru, vyvinutý v Techno Centre Renault a vyrobený v továrně Cléon ve Francii. Vyžaduje skutečnou odbornost v oblasti výroby a umožňuje omezit použití vzácných kovů, zároveň poskytuje vynikající energetickou účinnost, zejména ve vyšším rozsahu rychlosti.
Bylo renovováno asi šedesát dílů elektronického řízení výkonu (Power Electronic Controller, PEC), což zlepšuje akceleraci, točivý moment a otáčky R135. Tyto díly představují okolo 70 % celkové hodnoty PEC. Konvertor energie z baterie na střídavý proud dosahuje například intenzity od 230 do 280 A.
Renault ZOE 2020 zaostřeno na potěšení z řízení
Motor 100 kW Renault nabízí dvě motorizace: motor 80 kW (R110) byl uveden v předchozí generaci, stejně jako novou variantu 100 kW (R135), která byla představena u Nového ZOE. Inženýrství využilo příchod nové baterie se zvýšenou kapacitou pro Nové ZOE (Z.E.50) k co nejlepšímu využití motoru 100 % Renault.
Nové ZOE využívá také vylepšení, která posilují jeho všestrannost a potěšení z řízení, zejména na rychlostních silnicích. Je vybaveno motorem R135, který má točivý moment 245 Nm, jenž umožňuje zrychlit z 80 na 120 km/h pouze za 7,1 sekund, to je o 2,2 sekund lepší než s motorem R110. Zrychlí nyní z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund. Kromě toho je nejvyšší rychlost Nového ZOE zvýšena na 140 km/h.
Režim B Nové ZOE představuje nový způsob řízení, díky kterému řidič téměř nepotřebuje používat brzdový pedál. Když se aktivuje režim B, vozidlo zpomaluje výrazně razantněji od okamžiku, když řidič uvolní pedál plynu. Režim B zjednodušuje řízení, zejména ve městě nebo při zpomalování.
Technicky je jeho zavedení doplněno novým systémem vylepšeného brzdění, který také zlepšuje pocit vnímaný na úrovni brzdového pedálu. Co se týče režimu D, je vhodný zejména ve fázích, kdy řidič může využít setrvačnost vozidla, například na rychlostních silnicích. Řidič může podle přání přepínat mezi režimy D a B díky eshifteru.
Elektronický volič převodovky „E-Shifter“ Nové ZOE samozřejmě nemá ani převodovku ani spojku, protože motor je elektrický, ale stále má řadící páku, která se používá k přepínání mezi jednotlivými režimy řízení nebo k zařazení zpátečky.
Mechanická páka ustoupila elektronickému zařízení zvanému „e-shifter“. Jednoduché impulsy na hlavici stačí k vyslání pokynů do mozku skupiny motorového pohonu. Zvolený režim řízení je jasně zobrazen na centrální konzoli a na desetipalcové obrazovce řidiče. Stejně jako u automatické parkovací brzdy tak Nové ZOE rozšiřuje 100 % elektrickou zkušenost se souborem funkcí užitečných pro řidiče.
Asistenční systémy řízení Renaultu ZOE 2020
Inženýrství Renault zkonstruovalo Nové ZOE okolo zcela nové elektrické architektury. Je modernější a umožňuje zejména zavést soubor senzorů a automatizací, které jsou nezbytné pro nové systémy podpory řízení, tzv. ADAS Jejich účelem je lépe informovat řidiče, zjednodušit řízení, zejména parkovací manévrování, a posílit bezpečno
Rozpoznávání dopravních značek Systém snímá značky omezení rychlosti na okraji vozovky a zobrazuje omezení rychlosti v reálném čase.
Automatické přepínání dálkových světel Automobil automaticky přepíná dálková světla na potkávací, jakmile zaznamená protijedoucí vozidlo.
Upozornění mrtvého úhlu Tato funkce varuje řidiče, když se nějaké vozidlo nebo překážka ocitne v zóně mrtvého úhlu Nového ZOE.
Elektronická parkovací brzda s funkcí Auto-Hold Funkce Auto-Hold umožňuje zablokovat zastavené vozidlo, když řidič uvolní pedál brzdy. Komfort řízení se tak výrazně zlepšuje zejména v dopravních zácpách.
BEZPEČNOST Varování při překročení rychlosti
Zobrazuje se na desetipalcovém přístrojovém štítu v podobě dopravní značky jako upozornění na překročení aktuálně platné rychlosti. Funguje na základě palubní kamery a navigace GPS.
Automatické nouzové brzdění (k dispozici později) Systém umožňuje rozeznat situaci nouzového brzdění. V takovém případě asistent brzdění vyvine okamžitě maximální brzdný výkon.
Upozornění na opuštění jízdního pruhu Zařízení upozorňující na vyjetí z pruhu varuje řidiče vizuálním signálem a vibracemi volantu v případě nechtěného přejetí plné nebo přerušované čáry.
Asistent pro jízdu v pruhu Když se ruce řidiče položí na volant, asistent analyzuje pohyby a opravuje chyby dráhy podle polohy vozidla vzhledem k plným a přerušovaným čarám.
PARKOVÁNÍ Easy Park Assist Systém EASY PARK ASSIST kontroluje směr, proto řidič může ovládat jen pedály a řazení.
Přední, zadní a boční parkovací senzory Senzory zabudované vpředu, vzadu a po stranách vozidla během manévrování snímají překážky v okruhu 360 stupňů. Jejich činnost doplňuje zadní parkovací kamera.
Automatická parkovací brzda Díky automatické parkovací brzdě není třeba zatahovat ruční brzdu před opuštěním vozidla nebo ve svahu. Ergonomie řízení je posílena. Další výhoda: nepřítomnost páky uvolňuje místo na centrální konzoli, zejména pro zabudování indukčního dobíjení smartphonu
Renault EASY CONNECT: zjednodušené použití krok za krokem
Zpřístupnění elektrické mobility velkému množství uživatelů souvisí zejména s nabídkou lepší zkušenosti s řízením a snadnějšího a příjemnějšího ovládání v souladu s očekáváním stále více propojené klientely. Pro Renault má být elektrické vozidlo určeno k zjednodušení života řidiče a pasažérů: to je Easy Electric Life! Nové ZOE souzní s našimi stále propojenějšími životy díky nabídce Renault EASY CONNECT, který sdružuje nový multimediální systém Renault EASY LINK a aplikaci MY Renault (k dispozici později), čímž řidiči poskytuje soubor aplikací a služeb, které ho mohou doprovázet během všech každodenních aktivit. U chytrých telefonů aplikace MY Renault kombinuje škálu funkcí, které jsou užitečné při řízení vozidla na dálku: kontrola úrovně baterie a stavu nabití, plánování dobití během dopravní špičky, zapnutí nebo programování topení nebo klimatizace pro dosažení optimální teploty 21 °C v okamžiku odjezdu, aniž by se tím snížil dojezd, ale také zobrazování akčního rádiusu na navigaci. Plánovač trasy obsažený v MY Renault navrhuje trasu, která zobrazuje nejvhodnější dobíjecí stanice a celkový čas jízdy, včetně zřetele na dobu nabíjení. Palubní navigace umožňuje konzultovat mrknutím oka na mapu zobrazenou na multimediálním panelu nejbližší dobíjecí stanice a zjistit, jaké terminály jsou na nich k dispozici. Je také doplněna informacemi o provozu v reálném čase, které poskytuje TomTom, a novými funkcionalitami jako vyhledávání adresy přes Google. Mapy navigace EASY LINK se pravidelně aktualizují, automaticky a pro uživatele srozumitelně díky funkci „Map Auto-Update“. Na desetipalcovém přístrojovém štítu se mapa zobrazuje přímo před očima řidiče vedle ekonometru, který poskytuje informace o výkonu regenerativního brzdění a vybízí řidiče k optimalizaci svého dojezdu prostřednictvím ekologického řízení. Uživatel rozhoduje o nastavení zobrazení pomocí počítače podle informací, které si přeje sledovat. Stejně jako na multimediální obrazovce si může vybrat, jaké prostředí se hodí jeho způsobu používání.
Renault EASY CONNECT: zjednodušené použití krok za krokem
Zpřístupnění elektrické mobility velkému množství uživatelů souvisí zejména s nabídkou lepší zkušenosti s řízením a snadnějšího a příjemnějšího ovládání v souladu s očekáváním stále více propojené klientely. Pro Renault má být elektrické vozidlo určeno k zjednodušení života řidiče a pasažérů: to je Easy Electric Life! Nové ZOE souzní s našimi stále propojenějšími životy díky nabídce Renault EASY CONNECT, který sdružuje nový multimediální systém
Renault EASY LINK a aplikaci MY Renault (k dispozici později), čímž řidiči poskytuje soubor aplikací a služeb, které ho mohou doprovázet během všech každodenních aktivit. U chytrých telefonů aplikace MY Renault kombinuje škálu funkcí, které jsou užitečné při řízení vozidla na dálku: kontrola úrovně baterie a stavu nabití, plánování dobití během dopravní špičky, zapnutí nebo programování topení nebo klimatizace pro dosažení optimální teploty 21 °C v okamžiku odjezdu, aniž by se tím snížil dojezd, ale také zobrazování akčního rádiusu na navigaci.
Plánovač trasy obsažený v MY Renault navrhuje trasu, která zobrazuje nejvhodnější dobíjecí stanice a celkový čas jízdy, včetně zřetele na dobu nabíjení. Palubní navigace umožňuje konzultovat mrknutím oka na mapu zobrazenou na multimediálním panelu nejbližší dobíjecí stanice a zjistit, jaké terminály jsou na nich k dispozici.
Je také doplněna informacemi o provozu v reálném čase, které poskytuje TomTom, a novými funkcionalitami jako vyhledávání adresy přes Google. Mapy navigace EASY LINK se pravidelně aktualizují, automaticky a pro uživatele srozumitelně díky funkci „Map Auto-Update“. Na desetipalcovém přístrojovém štítu se mapa zobrazuje přímo před očima řidiče vedle ekonometru, který poskytuje informace o výkonu regenerativního brzdění a vybízí řidiče k optimalizaci svého dojezdu prostřednictvím ekologického řízení.
Uživatel rozhoduje o nastavení zobrazení pomocí počítače podle informací, které si přeje sledovat. Stejně jako na multimediální obrazovce si může vybrat, jaké prostředí se hodí jeho způsobu používání.
Více informací na Renault.cz