Úvod » Zdraví » Krevní tlak » Vysoký tlak zde je 5 doplňků ke snížení krevního tlaku

Vysoký tlak zde je 5 doplňků ke snížení krevního tlaku


Když lidé berou doplňky stravy jako součást zdravého životního stylu, některé doplňky stravy mohou někdy pomoci snížit krevní tlak.

Lékaři označují vysoký krevní tlak jako hypertenzi. Postihuje asi 1 ze 3 dospělých. Hypertenze může poškodit srdce, krevní cévy a ledviny, což může vést k infarktu, srdečnímu selhání, mrtvici a chronickému onemocnění ledvin.

Vědci anoncují, že zdravou změnou životního stylu lze s úspěchem hypertenzi předcházet.

  • jíst zdravou a vyváženou stravu
  • snížení spotřeby soli
  • pravidelně cvičit
  • udržování střední hmotnosti
  • omezit konzumaci alkoholu
  • ukončení kouření, je-li to možné
  • relaxovat a vyhýbat se stresu

Výzkum také ukázal, že některé potraviny a doplňky stravy mohou pomoci snížit krevní tlak. Je důležité poznamenat, že důkazní základna je slabá. Vědci dosud provedli pouze omezený počet studií, takže si nemohou být jisti, zda doplňky stravy mohou pomoci lidem s hypertenzí.

5 doplňků ke snížení krevního tlaku
Někteří lidé budou muset brát léky k léčbě hypertenze. Neexistují důkazy, které by naznačovaly, že doplňky stravy fungují stejně jako léky na hypertenzi.

Následující doplňky však mohou pomoci snížit krevní tlak

Vysoký tlak a Draslík

Draslík je minerál, který tělo používá k udržení správného fungování srdce, ledvin a dalších orgánů. Působí proti působení solí v krvi a zmírňuje napětí ve stěnách krevních cév, což může snížit krevní tlak.

Většina lidí bude moci zvýšit svůj příjem draslíku tím, že jí více potravin bohatých na tento minerál, jako je avokádo, banány, mléko, jogurt, houby, pomerančový džus, brambory, rajčata a tuňák.

U některých lidí, jako jsou lidé s poruchami ledvin, způsobí příliš mnoho draslíku více škody než užitku. Každý, kdo zvažuje užívání draslíku na pomoc proti krevnímu tlaku, by měl nejprve promluvit se svým lékařem.

Vysoký tlak a Omega 3

Omega-3 mastné kyseliny mají v těle mnoho funkcí, včetně udržování zdravých krevních cév. Výzkum naznačuje, že mohou také pomoci snížit krevní tlak.

Olejnaté ryby, které zahrnují lososa, makrelu, sledě a sardinky, poskytují dostatek omega-3. Mezi další dobré zdroje patří ořechy a semena, jako jsou semena chia a ořechy.

Někteří lidé nedostávají dost omega-3 ze své stravy, a tak se rozhodnou užívat doplňky. Rybí olej, krill olej a olej z tresčích jater jsou k dispozici v obchodech. Alternativně je řasový olej vyroben z řas a je vhodný pro vegetariány a vegany.

Vysoký tlak a Probiotika

Probiotika jsou živé mikroorganismy, jako jsou bakterie a kvasinky. Pomáhají lidem udržovat zdravou rovnováhu bakterií ve střevech. Některé studie prokázaly, že mohou také snižovat krevní tlak.

Lidé obvykle užívají probiotika ve formě fermentovaných potravin a jogurtu nebo jako potravní doplňky. Tyto produkty mohou obsahovat různé mikroorganismy, z nichž každý má jiný účinek. Mezi nejčastější patří bakterie Lactobacillus a Bifidobacterium a kvasinky Saccharomyces boulardii .

Studium střevních bakterií je nově se rozvíjející oblastí vědy. Z tohoto důvodu si vědci dosud nejsou jisti, které mikroorganismy jsou pro snížení krevního tlaku nejlepší nebo jaké dávky by měli lidé užívat.



Snížení krevního tlaku Ibišek

Hibiscus sabdariffa je druh ibišku. Lidé to mohou také nazvat roselle, brusinka florida, červený šťovík nebo jamajský šťovík. Lidé ji používají mnoho let jako přírodní lék a mohou ji konzumovat jako doplněk nebo čaj.

Autoři přehledu všech dostupných důkazů z roku 2015 dospěli k závěru, že konzumace této rostliny ve formě čaje by mohla snížit krevní tlak. Vědci však musí provést více studií, než budou mít jistotu, jak to funguje nebo kolik lidí by mělo pít.

Snížení krevního tlaku Vápník

Lidské tělo potřebuje vápník, aby si vybudovalo kosti. Je to nezbytný minerál.

Výzkum zjistil, že zvýšený příjem vápníku může snížit krevní tlak, ale jen nepatrně. Autoři poznamenali, že dříve, než si doktoři budou moci být jisti, jak to funguje bude potřeba více studií.

Většina lidí dostane veškerý vápník, který potřebuje ze své stravy. Potraviny bohaté na vápník zahrnují mléko, jogurt, sýr, listovou zeleninu a konzervované mastné ryby s kostmi.

Pro ty, kteří nejsou schopni dostat dostatek vápníku z potravy, jsou doplňky vápníku k dispozici v lékárnách, v obchodech s potravinami a online.

Vysoký tlak a jeho snížení souhrn

Vysoký krevní tlak nebo hypertenze jsou běžné. Toto onemocněni v začátcích stejně jako cukrovka nebolí, ale může poškodit srdce, krevní cévy a ledviny. V průběhu času to může mít za následek srdeční infarkt, srdeční selhání, mrtvici nebo chronické onemocnění ledvin

Nejlepší způsob, jak snížit krevní tlak, je zdravý životní styl. To znamená jíst zdravou stravu, která je bohatá na všechny živiny, které tělo potřebuje, aby zůstalo zdravé a sportovat.

Někteří lidé nemusí být schopni získat všechny vitamíny a minerály, které potřebují ze své stravy. U těchto jedinců mohou potravinové doplňky pomoci. Každý, kdo má obavy o svůj krevní tlak, by měl mluvit s lékařem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..