Suzuki Vitara hibrid si vysloužila velké uznání za svůj stylový design orientovaný na město, kompaktní a snadno ovladatelné rozměry, dobrý výkon na silnici a skutečné schopnosti v terénu. Nyní je k dispozici s plně (vysokonapěťovou) hybridní technologií, která pomáhá snižovat emise CO 2 a ještě více zlepšit spotřebu paliva ve srovnání s mild hybridním AT.
Historicky Vitara obdržela různé stylové a bezpečnostní modernizace na začátku roku 2019 a poté v roce 2020 byla vybavena ještě vyšší specifikací a 48V hybridní technologií standardně dodávanou do celé modelové řady. Vitara se vyrábí v maďarském závodě Suzuki v Maďarsku, který také vyrábí všechny nové modely S-Cross pro evropské trhy i export do celého světa.
Zajímá Vás
- Vitara s plně hybridní technologií v prodeji od březen 2022.
- 140V hybridní napájení s režimem EV, přidáno do řady Vitara vedle stávajících 48V Mild Hybridů.
- K dispozici jsou dva volitelné režimy hybridního pohonu, Standard a Eco.
- Třístupňová hybridní řada modelů SZ-T, SZ5 a SZ5 ALLGRIP.
- Standardně vybaven automatizovanou manuální převodovkou Suzuki AGS (Auto Gear Shift) nejnovější technologií.
- 5litrový benzínový motor K15C s normálním sáním a nejnovější technologií Suzuki.
- Nízké emise CO 2 pouhých 121 g/km u modelů 2WD (předpis WLTP) a 53,0 kombinovaných mpg.
- Vysoká úroveň standardních bezpečnostních specifikací, které jsou standardně součástí všech modelů Vitara, zahrnuje duální senzorovou podporu brzdění, sledování mrtvého úhlu, upozornění na dopravní situaci vzadu, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat a sedm airbagů včetně kolenního airbagu řidiče.
- Konektivita smartphonu, zadní parkovací kamera, bezklíčový vstup a startování, navigace, klimatizace jako standard u obou tříd modelů.
Snaha Suzuki o dobrou aerodynamiku se odráží v optimálně navržených nárazníkech, linii střechy, která se plynule svažuje dolů směrem k zádi, v plochých površích podvozku a ve speciálně tvarovaných bočních zrcátkách na základě výsledků analýzy proudění vzduchu. Při představení modelu 2020 48V Hybrid byly do celé řady začleněny designové světlomety LED. Ten navázal na úpravy z roku 2019, které zahrnovaly nové, elegantnější přední čelo s přepracovanou mřížkou chladiče, spodním nárazníkem a přepracovanými zadními svítilnami s výrazným LED displejem.
Rozměry
- Celková délka: 4 175 mm
- Celková šířka: 1 775 mm
- Celková výška: 1 610 mm
- Rozvor: 2 500
- mm Rozchod vpředu: 1
- 535 mm Rozchod vzadu: 1 505 mm
- Minimální světlá výška: 175 mm
- Prostor pro zavazadla : 289L (VDA)
- Rozměr pneu: 215/55R17
Specifikace
Tabulka kompletní výbavy pro Vitara Full Hybrid je uvedena v samostatném dokumentu PDF a na webových stránkách médií.
Standardní výbava všech modelů je komplexní a SZ-T zahrnuje sedm airbagů, LED multireflexní světlomety pro potkávací a dálková světla, USB a Bluetooth připojení, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, automatickou klimatizaci a přední a zadní elektrické okna, bezklíčový vstup a startování, 17palcová stříbrně lakovaná litá kola, zadní ochranné sklo, bílé prošívání pro obložení sedadel, audio a navigační systém Smartphone link.
Přechod na SZ5 přidává 17palcová leštěná litá kola, semišové čalounění sedadel, panoramatické střešní okno, přední a zadní parkovací senzory a volitelnou dostupnost ALLGRIP 4WD.
Vitara je k dispozici v celkem 11 různých odstínech, z nichž jeden je jednobarevný. Všechny ostatní jsou v metalickém provedení a šest je v dvoubarevné metalíze s barvou střechy Cosmic Black.
Motor 1,5 itru K15C
Motor 1,5 l (K15C) vyvinutý pro Vitara Full Hybrid se montuje do obou tříd modelů. Má vícebodové vstřikování paliva, stejně jako vstřikovače paliva nejnovější konstrukce a vysokotlaké palivové čerpadlo.
Palivo je vstřikováno pod vysokým tlakem do spalovací komory během sacího zdvihu vzduchu, který pak vytváří bohatou směs kolem zapalovací svíčky a chudší směs kolem vnější hrany pístu. Bubnový tok paliva je vytvářen využitím přímého sacího otvoru a konstrukce koruny pístu složitého tvaru.
Hybridní technologie
Nový a výkonnější systém Suzuki se skládá ze 140V lithium-iontové baterie a invertoru, motorgenerátorové jednotky (známé jako MGU), 12V lithium-iontové baterie a také konvenční 12V olověné baterie. výkonové komponenty vyžadující nižší napětí, jako jsou světla, přístroje a topení/klimatizace.
Hybridní systém
Nový hybridní systém má dva přepínatelné režimy, kterými jsou Eco a Standard. Jeden přepínač umožňuje řidiči přepínat mezi dvěma režimy v závislosti na podmínkách a také zvyšuje frekvenci jízdy EV. Ve standardním režimu MGU častěji asistuje zážehovému motoru, aby umožnil živější požitek z jízdy.
MGU
MGU funguje jako generátor i startér, je poháněn řemenem a pomáhá benzínovému motoru při startu vozidla.
Vysoce výkonná lithium-iontová baterie uchovává elektrickou energii získanou ze zpomalení a brzdění a obsahuje funkci zastavení při volnoběhu ovládanou integrovaným startérem.
Na základě otáček motoru a polohy škrticí klapky ECU motoru vyhodnotí, kdy řidič zrychlí, a poté pomocí elektromotoru přidá další točivý moment.
Jedním z pozoruhodných rysů nejnovějšího hybridního systému je umístění jednotky motorgenerátoru na výstupní straně sestavy převodovky AGS. Přitom se výstup z MGU přímo přenáší na hnací hřídele, aby vyplnil mezeru točivého momentu během řazení a zajistil plynulejší přechod z převodovky.
Hybridní systém navíc účinně shromažďuje kinetickou energii a generuje elektřinu zastavením motoru a vypínáním spojky během zpomalování, čímž se rozšiřuje dojezd EV.
Redučkní převodovka
Toto zařízení je poháněno řetězem a snižuje otáčky MGU za účelem zvýšení točivého momentu, který se pak přímo přenáší na hnací hřídele pro silný pohon kol.
Převodovka
Vitara Hybrid je standardně vybavena funkcí Auto Gear Shift (AGS), která automaticky řadí manuální převodovku a převodové poměry, které jsou optimalizovány tak, aby poskytovaly dobrou kombinaci výkonu a spotřeby paliva. To umožňuje řidiči vychutnat si přímý zážitek z jízdy s manuální převodovkou i snadné řazení automatické převodovky. Další klíčovou výhodou je nižší hmotnost komponentů oproti konvenčnímu měniči točivého momentu typu Automatic. Převodovka má také manuální režim s řadicími pádly na volantu.
Odpružení
Přední zavěšení má konstrukci se vzpěrou MacPherson. Během počátečního vývoje nové Vitary byly použity přepracované tvary spodních ramen a rámu zavěšení a vylepšené vzpěry přijaté pro vyšší tuhost a také pro lepší jízdní stabilitu. Zavěšení zadního kola zahrnuje konstrukci nosníku (uzavřená část sestávající z trubky rozdrcené do tvaru „U“), kterou Suzuki poprvé použilo u modelu S-Cross. Tato konstrukce nosníku poskytuje vynikající tuhost a jízdní komfort.
Brzdy
Vitara má vpředu ventilované kotoučové brzdy a vzadu pevné kotoučové brzdy. Během vývoje pomáhá úspora hmotnosti a snížení odporu v konstrukci třmenu zajistit vynikající brzdný výkon a také napomáhá spotřebě paliva.
Emise CO 2
Vitary jsou nízké díky použití hybridní technologie, oceli s vysokou pevností v tahu a dalším opatřením ke snížení hmotnosti v karoserii. Úspora hmotnosti během počátečního vývoje pomáhá Vitara zůstat jedním z nejlehčích SUV ve své třídě s pouhými 1 268 kg s nárůstem o pouhých 47 kg u modelu SZ5 ALLGRIP.
Pohon všech čtyř kol je obvykle považován za škodlivý pro spotřebu paliva a emise. Naproti tomu systém Suzuki ALLGRIP Select umožňuje emise CO 2 , které jsou na SUV s pohonem všech čtyř kol pozoruhodně nízké.
ALLGRIP
Suzuki vyvinulo své proslulé technologie pohonu všech čtyř kol do nové generace, která přináší radost z jízdy a klid v různých podmínkách a zároveň podporuje hospodárnost a omezuje zátěž, kterou vozy s pohonem všech čtyř kol kladou na životní prostředí.
Systém Suzuki ALLGRIP ‚Select‘ je k dispozici jako volitelná výbava u modelu SZ5 a zahrnuje čtyři řidiči volitelné režimy pro bezpečnou a příjemnou jízdu na různých površích. Debutoval v modelu S-Cross a velmi se osvědčil. Ve vývoji byl systém Vitara ALLGRIP vylepšen přidáním funkce posuvu vpřed, která přiděluje točivý moment zadním kolům dříve, než dojde k prokluzu. Čtyři režimy systému volitelné řidičem jsou následující:
Auto: Automatický režim upřednostňuje spotřebu paliva v typických jízdních podmínkách a ve výchozím nastavení používá pohon dvou kol. Pokud zjistí prokluzování kol, přepne se na pohon všech čtyř kol.
Sport: Sportovní režim je optimální pro zakroucené silnice. Systém maximálně využívá pohon všech čtyř kol v souladu se sešlápnutím plynového pedálu. Při nízkých a středních otáčkách motoru systém mění charakteristiku akcelerátoru/točivého momentu, aby optimalizoval odezvu motoru a výkon v zatáčkách.
Sníh: Režim sníh je optimální pro zasněžené, nezpevněné a jiné kluzké povrchy. Systém standardně využívá pohon všech čtyř kol. Optimalizuje ovládání pohonu všech čtyř kol v souladu se vstupy řízení a akcelerátoru, aby podpořila trakci a stabilitu na površích s nízkým třením.
Lock: Režim Lock slouží k vyproštění vozu ze sněhu, bláta nebo písku. Je namontován diferenciál s omezeným prokluzem, který pomáhá brzdit prokluzující kolo a přenášet točivý moment na uchopovací kola.
Ovládání 4WD
U konvenčních vozidel s nepřetržitým pohonem 4WD zpětnovazební řízení přiděluje točivý moment zadním kolům poté, co detekuje prokluzování pohonu předních kol.
U modelu Vitara nabízí kromě ovládání zpětné vazby také ovládání posuvu vpřed, které předvídá prokluzování na základě povrchu vozovky, polohy otevření škrticí klapky, úhlu natočení volantu a dalších faktorů. Stručně řečeno, namísto reakce po ztrátě přilnavosti řídí vozidlo, aby se zabránilo ztrátě přilnavosti, což má za následek větší stabilitu.
Hill Hold Control
Hill Hold Control, který je součástí standardní výbavy všech modelů Vitara, značně usnadňuje rozjezdy do kopce tím, že zabraňuje couvání vozidla na dvě sekundy, jakmile řidič sundá nohu z brzdy na pedál plynu.
Sjezd z kopce
Tento systém je standardně vybaven modelem SZ5 ALLGRIP. Když vozidlo jede z prudkého svahu a brzdění motorem nestačí ke zpomalení vozidla, systém Hill Descent Control automaticky přibrzdí, aby omezil rychlost vozidla, a umožní tak řidiči zachovat plnou kontrolu a soustředit se na bezpečné řízení vozu
Bezpečnost
- Kompletní seznam aktivních a pasivních bezpečnostních prvků
- Pětihvězdičkové skóre Euro NCAP (testováno při prvním spuštění v roce 2015)
- Sedm airbagů ve standardní výbavě
- Duální senzorová podpora brzdění, zabránění vybočení z jízdního pruhu, upozornění na zkřížený dopravní provoz, sledování mrtvého úhlu a adaptivní tempomat jsou standardní výbavou všech plně hybridních modelů.
- Lehké tělo absorbující nárazy; rychlostní limit; ESP®* (elektronický stabilizační program) a systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)
- POZNÁMKA: ESP®* je navržen tak, aby pomohl udržet vozidlo pod kontrolou. Míra snížení točivého momentu motoru, brzděná kola a použitá brzdná síla se však liší podle jízdních podmínek. ESP® je v podstatě systém napomáhající stabilní jízdě. V případě prokluzu nebo smyku, který překročí limity přilnavosti mezi pneumatikami a povrchem vozovky, bude ESP® stále fungovat, ale nemusí být plně účinné.
*ESP® je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.
Při prvním uvedení na trh v roce 2015 byla Vitara hodnocena jako jeden z nejbezpečnějších vozů v Evropě podle výsledků nezávislých nárazových testů Euro NCAP a získala maximální hodnocení 5 hvězdiček. Vitara byla také prvním kompaktním SUV, které získalo pět hvězdiček v přísnějším testovacím programu Euro NCAP, který byl v tomto roce zaveden a který posílil příkladnou úroveň bezpečnosti modelu. Vitara od Suzuki získala vysoké skóre ve všech čtyřech oblastech hodnocení a také překročila minimální úroveň vyžadovanou ve všech z nich pro dosažení pětihvězdičkového hodnocení.
Pasivní a aktivní bezpečnostní systémy Vitary jsou navrženy tak, aby inteligentně předvídaly a reagovaly na potenciálně nebezpečné situace s vynikající úrovní ochrany. Jedním z jeho hlavních bezpečnostních prvků je Total Effective Control Technology, což je koncept pro ochranu cestujících pohlcování nárazů a nízkou hmotnost vyvinutý společností Suzuki. Rozsáhlé použití oceli s vysokou pevností v tahu a počítačově podporované inženýrské technologie činí karoserii lehkou, vysoce odolnou proti nárazu a také úsporu paliva.
Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje sedm airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče a také předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly. Testy Euro NCAP na předních sedadlech a opěrkách hlavy prokázaly dobrou ochranu proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu a geometrické posouzení zadních sedadel také ukázalo dobrou ochranu.
Suzuki věnovalo zvláštní pozornost bezpečnosti dětí v souladu s nejnovější evropskou legislativou a ochrana chodců získala mezi svými konkurenty nejvyšší hodnocení díky tvaru kapoty a strukturám víka kapoty a stěračů. Nárazníky také poskytují dobrou absorpci nárazu, aby se snížil stupeň poškození, pokud se vůz dostane do kontaktu s chodcem.
DSBS
Pokročilý přední detekční systém instalovaný jako standard na všech modelech Vitara podporuje četné bezpečnostní technologie, z nichž je zahrnuta podpora duálního senzoru brzdění (DSBS) pro zmírnění kolize. S DSBS při rychlostech vozidla od přibližně 3 mph do 62 mph, pokud systém určí riziko kolize s přední překážkou, vydá zvukové i vizuální varování. Pokud existuje vysoké riziko kolize s přední překážkou a řidič panicky brzdí, systém aktivuje brzdový asistent, čímž zvýší brzdnou sílu. Pokud se riziko srážky ještě zvýší, systém použije plně automatické brzdění ve snaze zabránit srážce nebo snížit škody.
Adaptivní tempomat
Tento systém je součástí standardní výbavy všech modelů Vitara. Když je vpředu vozidlo, systém adaptivního tempomatu pomocí radaru s milimetrovými vlnami měří vzdálenost k němu a automaticky udržuje vzdálenost mezi vozidly v souladu s nastavením vybraným ze tří možných nastavení. Pokud vpředu není žádné vozidlo, systém udržuje rychlost od 25 mph do 100 mph (pokud je to povoleno) podle zadání řidiče.
Blind Spot Monitor
Změna jízdního pruhu při rychlosti nad 10 mph je díky přidání funkce Blind Spot Monitor bezpečnější. Systém má dva boční radarové senzory namontované vzadu, které jsou schopny detekovat vozidla, která se nacházejí v zadních mrtvých úhlech nebo se k nim přibližují na obou stranách vozidla. Po detekci se v příslušném vnějším zpětném zrcátku rozsvítí výstražná LED ikona. Pokud to řidič ignoruje a signalizuje změnu jízdního pruhu, blikající ikona LED je doprovázena varovným zvukovým upozorněním.
Varování jízdní pruhy
Varování před vyjetím z jízdního pruhu a také prevence vybočení z jízdního pruhu jsou standardní výbavou všech plně hybridních modelů. Když vozidlo jede rychlostí přibližně 37 mph a až 100 mph (pokud je to povoleno) a opouští jízdní pruh, aniž by řidič použil směrové světlo, systém zavibruje volant a rozsvítí varovný indikátor na sdruženém přístroji, aby upozornil na opuštění jízdního pruhu způsobené faktory, jako je nepozornost vozovky. Jako další funkce si řidič v tuto chvíli všimne také automatického vstupu z volantu, aby zajistil, že vůz zůstane ve správném směru jízdy.
Výstraha (ALLGRIP)
Když vozidlo jede rychlostí přibližně 37 mph nebo vyšší a proplétá se ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém vydá varovný bzučák a rozsvítí kontrolku na přístrojové desce. To rychle upozorní řidiče na tkaní způsobené ospalostí nebo jinými faktory.
Couvání
Při rychlosti 5 mph při couvání používají všechny modely Vitara dva radarové senzory namontované vzadu, aby upozornily řidiče na blížící se vozidla po obou stranách při couvání z parkovacích míst. Pokud je detekováno vozidlo, řidič dostane vizuální výstrahu i výstražnou zvukovou výstrahu. To pomáhá řidiči bezpečněji manévrovat z parkovacích míst, kde může být zakrytý výhled.
Rozpoznání značek
Tato funkce tvoří součást specifikace všech modelů plně hybridních modelů a monitoruje silnici před vámi. Když detekuje značky, jako jsou rychlostní limity, zobrazí značku na středovém displeji a současně lze zobrazit až tři.
Effective Control Technology
Karoserie ztělesňuje koncept Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) pro ochranu cestujících pohlcující nárazy a nízkou hmotnost. Rozsáhlé použití oceli s ultra vysokou pevností v tahu pomáhá, aby byla Vitara výjimečně odolná proti nárazu a úspora paliva.
Pohodlí
- Optimální rozměry karoserie pro schopnosti SUV v náročných podmínkách.
- Panoramatické střešní okno s jedním z největších otvorů ve třídě dostupné u třídy SZ5.
- Konektivita smartphonu je standardně dostupná u všech tříd.
- Velkorysé nájezdové a odjezdové úhly pomáhají překonávat hluboce rozježděné nebo zasněžené silnice.
Rozměry karoserie
Balení SUV Vitara Full Hybrid kombinuje velkorysou minimální světlou výšku 175 mm s velkými pneumatikami 215/55 R17. Navíc nájezdový úhel 18,2° a odjezdový úhel 28,2° pomáhají řidiči v různých terénních podmínkách.
Zavazadlový prostor má objem 289 litrů (VDA) se zadním sedadlem ve vzpřímené poloze.
Panorama okno
Modely Vitara SZ5 mají velké střešní okno sestávající ze dvou samostatně posuvných skleněných panelů, které přesahují přes přední a zadní sedadla, díky čemuž je kabina pro všechny cestující pohodlnější.
Když je střešní okno zavřené, mají skleněné panely celkovou délku 1 000 mm. Otevřený otvor má délku 560 mm (jeden z největších ve své třídě), což cestujícím poskytuje osvěžující zážitek s otevřenou střechou.
Multi dispej
Řada Vitara využívá jedinečný 4,2palcový barevný LCD displej s vysokým rozlišením, který zobrazuje řadu informací včetně údajů o výkonu motoru a točivém momentu, spotřebě paliva, toku hybridní energie, průměrné rychlosti, akceleraci a brzdění a také o jízdě. Sledování síly G.
Displej audio smart
Namontovaný audiosystém má Smartphone Linkage Display Audio (SLDA) s velkým sedmipalcovým dotykovým panelem, který umožňuje intuitivní ovládání. To zahrnuje trojrozměrnou navigační mapu, která usnadňuje rozlišování orientačních bodů, systém také umožňuje řidiči používat určité aplikace pro chytré telefony s připojením MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay.
Apple CarPlay je chytřejší a bezpečnější způsob, jak používat iPhone ve Vitaře. Kromě telefonování také usnadňuje přijímání pokynů pro optimalizované dopravní podmínky, poslech hudby, přístup k e-mailu, textovým zprávám a další.