Chůze vs. běh začínáme

Chůze vs. běh začínáme: hubnutí, zdraví, srdce výhody a srovnání co je lepší a proč

- Čas na čtení: 5 minuty
pošli přátelům

Chůze vs. běh začínáme s chůzí a během jsou to vhodné formy cvičení pro hubnutí a zdraví srdce. Přínosy a rizika závisí na cílech osoby a aktuální úrovni zdraví a kondice.

I když obě tyto činnosti umožňují člověku spalovat kalorie, zhubnout a snížit riziko srdečních onemocnění, hodně se diskutuje o tom, co je lepší.

Chůze vs. běh výhody kardia

Kardiovaskulární cvičení je také známé jednoduše jako kardio. Často využívá hlavní svalové skupiny v těle, při kardio cvičení rychleji pumpuje srdce a zvyšuje rychlost dýchání.

Chůze a běh jsou typy kardio aktivity

Kardio cvičení nabízejí řadu zdravotních výhod , včetně

  1. spalování kalorií a tuků boj s obezitou hubnutí
  2. snížení hladiny cholesterolu
  3. pomáhá předcházet nebo zvládat zdravotní stavy včetně vysokého krevního tlaku , cukrovky a srdečních onemocnění
  4. posílení srdce
  5. zlepšení spánkových vzorců
  6. snížení stresu
  7. zvyšující se výdrž
  8. zlepšení duševního zdraví snížením úzkosti a deprese
  9. zvýšení hustoty kostí
  10. posílení imunitního systému

Jedna studie zkoumala výhody cvičení pro duševní zdraví a zjistila, že 30 minut aktivity střední intenzity, jako je rychlá chůze, je dost na snížení úzkosti a deprese, spolu s dalšími přínosy pro zdraví.

Co je lepší pro spalování kalorií?

Chůze a běh poskytují podobné zdravotní výhody, ale běh má oproti chůzi výhodu spalování kalorií. Počet kalorií, které člověk spálí při chůzi a běhu, závisí na několika faktorech, včetně.

  • tělesná hmotnost
  • délka cvičení
  • intenzita aktivity

Běh spaluje více kalorií za minutu než chůze. Chodci však mohou stále spalovat stejný počet kalorií tím, že budou v chůzi aktivní déle. V závislosti na cílech člověka však chůze a běh mohou stále nabízet stejné výhody.

Co je lepší pro zdraví srdce?

Chůze i běh jsou vhodné pro hubnutí, podporu duševního zdraví a zlepšení celkového zdraví.

Jedna vědecká studie dospěla k závěru, že chůze a běh snižují riziko hypertenze, vysokých hladin cholesterolu, ischemické choroby srdeční a cukrovky .

Studie se však přímo nezabývala tím, zda chůze nebo běh mohou prospět zdraví srdce a kardia. Další dostupné informace uvádí, že rychlá chůze nejméně 150 minut týdně je spojena s nižším rizikem srdečních onemocnění, cukrovky, vysokého krevního tlaku a vysokého cholesterolu.

Chůze vs. běh ke snížení břišního tuku

Studie zjistily, že ukládání velkého množství tuku ve střední části je spojeno s rizikem onemocnění , jako jsou srdeční choroby a cukrovka 2. typu.

Ať už se rozhodnete pro chůzi nebo běh, cvičení může člověku pomoci snížit jeho břišní tuk. Jedna vědecká studie zjistila, že pravidelná aerobní cvičení, jako je chůze, snižují břišní tuk a pomáhají lidem zvládat obezitu .



Chůze a běh pomáhají spalovat kalorie v těle, ale také pomáhají snižovat břišní tuk v závislosti na intenzitě cvičení.

Běh však může pomoci účinněji snižovat obsah břišního tuku. Jedna studie u 67 žen středního věku s obezitou zjistila, že ty, kteří se účastnili tréninku s vysokou intenzitou, ztratili významně více břišního tuku než ti, kteří 16 týdnů cvičili s nízkou intenzitou nebo bez cvičení.

Například lékařská revize z roku 2019 zjistila, že cvičení s nízkou intenzitou bylo účinnější při snižování břišního tuku, zatímco cvičení s vysokou intenzitou mělo větší účinek při snižování celkového tělesného tuku.

Lidé, kteří chtějí ztratit břišní tuk, by měli zvážit rozhovor se svým lékařem, který jim může pomoci určit nejlepší cvičební program a dietu pro jejich potřeby.

Chůze vs. běh výhody a rizika

Zatímco běh a chůze nabízejí různé zdravotní výhody, včetně udržení zdravé hmotnosti a zlepšení zdraví srdce, mohou také přicházet s riziky.

Při běhu existuje vyšší riziko zranění než při chůzi. Je to proto, že běh má vyšší intenzitu a více zatěžuje tělo, zejména klouby.

Jedna studie zjistila, že chodci mají nižší riziko zranění, zatímco běžci mají vysoké riziko.

Mezi nejčastější zranění spojená s běháním patří

  • zlomeniny
  • poranění měkkých tkání
  • problémy s chodidly

Pro běžce je zásadní podniknout kroky ke snížení rizika zranění souvisejících s běháním. Pokud má člověk obavy ze zranění souvisejících s cvičením, mohl by místo toho zvážit chůzi, která nabízí podobné zdravotní výhody jako běh, se sníženým rizikem zranění.

Pacienti s artritidou , srdečními chorobami nebo jinými chronickými zdravotními problémy, kteří uvažují o běhu, by se měli nejprve poradit se svým lékařem.

Máme pro Vás 10 témat k současné situaci

  1. Jak počasí ovlivňuje COVID-19? Co máme čekat v zimě?
  2. Obezita a COVID-19 nové důkazy o vyšším riziku průběhu nemoci
  3. Koronavirus jak chránit své duševní zdraví
  4. Koronavirus psychika a duševní zdraví během pandemie COVID-19
  5. Dezinfekce domova věk nového koronaviru perfekt rady
  6. Našlápněte imunitu v době pandemie jak na to
  7. Jak dlouho vydrží Koronavirus COVID-19 na různém povrchu
  8. Rady pro děti jak se chránit před novým koronavirem COVID-19
  9. Co říci svému dítěti o koronaviru a jak se chovat info pro rodiče
  10. Mýtusy o koronavirus co není o (COVID-19) pravda musíte vědět


pošli přátelům

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..